Így élte meg a viszontagságokat egy Egyiptomban ragadt magyar család

légitársaság
PUBLIKÁLÁS: 2023. április 18. 11:19

Húsvétkor érkeztek az első hírek arról, hogy magyar turisták ragadtak Egyiptomban, de a múlt heti turnus sem járt nagyobb sikerrel: vasárnap 250 ember, köztük 20 magyar utazó nem tudta, hogyan jut haza. Egy négy tagú győri család a Kisalföld c. lapnak elmesélte, hogy hogyan élte meg a kinti viszontagságokat.

A több órás reptéri várakozás maga a rémálom. A kép illusztráció. Forrás: Shutterstock/Gabriel Petrescu

A kialakult káosz miatt ugyanaz az utazási iroda és légitársaság érintett, mint korábban, de felelős és kártérítés egyelőre nincs. Az utazók sérelmezik, hogy nyaralásuk első két napját is ellopták tőlük a gondtalan kikapcsolódást ígérők és még később is érhettek haza.

A győri család oda- és visszafelé is több mint egy napot várakozott a reptéren. Azt mondták nekik, ha elszalasztják a becsekkolást, elveszik a pénzük.

Húsvétvasárnap reggel 8.15-kor indult volna a gépünk Bécsből, majd egyórányi várakozás után jelezték, hogy nem indul a gép. Azt tanácsolták nekik, hogy kétóránként figyeljék az információkat, mert ha elszalasztják a gép indulását, akkor odavész a befizetett nyaralás. Az utazási irodát nem tudták elérni telefonon, majd kaptak szállást éjszakára egy közeli hotelben.

Másnap délelőtt újrakezdődött a hitegetés, végül hétfő este 6 órakor szálltak fel a gép, 33 órával később, mint az eredeti időpont. "Elment az első két napunk a nyaralásból, pedig nem olcsó dolog, millió fölötti történet, kuporgattunk rá sokat" – mondta a családfő.

A család ennek ellenére próbálta élvezni a nyaralást, és mikor végre elérték az utazási irodát, azt mondták nekik, hogy kártérítésre tőlük ne számítsanak, mert a hiba nem náluk, hanem a légitársaságnál történt.

Hazafelé folytatódott a kálvária, vasárnap hajnali 3-kor indultak volna haza, de amint a reptérre értek, fél órán belül törölték a járatot. Több száz utas állt tanácstalanul éjjel egykor információ nélkül. Nagy nehezen az utazási iroda elvitte őket egy hotelbe, aztán reggel újrakezdődött a várakozás.

A járatokat folyamatosan halasztották, majd törölték Forrás: Kisalföld

A győri családfő elmondta, hogy a reptéren borzasztó hangulat uralkodott, példátlan és embertelen bánásmódban részesültek.

A győriekkel együtt húsz-harminc magyar sorstárs, valamint több osztrák, német, szlovák és erdélyi is a reptéri csapdában, elkeseredve várta a szabadulást.

A győri család és a többi utas végül hétfő reggel landolt Bécsben, épp egy nappal később a tervezettnél. Most a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulnak. A Kisalföld megkereste az ETI utazási irodát, a flyEgypt légitársaságot és az egyiptomi magyar konzulátust is, de lapzártáig nem kaptak választ kérdéseikre. Az üggyel kapcsolatos esetleges további információk a kisalfold.hu weboldalán követhető tovább.

(A borítókép illusztráció, forrása: Shutterstock/Monkey Business Images)

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.