A teszt a "Digital Tower Laboratory" projekt része, melyben a fejlesztők a repülőtéren felállított ultra HD, 4K felbontású kamerák képeit, a mesterséges intelligencia és gépi tanulás technológiáit kombinálják egymással, írja az AIRportal.hu.
Mit jelent ez pontosan? Jelenleg adott egy 87 méter magas irányítótorony, amely jó időben tökéletes ugyan, de például köd esetén már nem láthatóak innen rendesen a kifutópályák. Ekkor jönnek képbe a radarok, viszont ilyenkor a reptér kapacitását 20 százalékkel korlátozni kell, azaz lassabban szállhatnak le egymás után a gépek. Az új rendszer mindezt kiküszöbölheti, így jóval kevesebb lesz a késés is a reptéren.
Márciusig folyik a tesztüzem, addig több mint 50 ezer repülőgép mozgását vizsgálja a rendszer. Ha élesben is működik majd, akkor is csupán támogató eszközként fognak támaszkodni rá, a döntéseket továbbra is a szakemberek hozzák meg, nem a gépek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.