Tízezer perc: Pallagi Ferenc véleménye

Tízezer perc
PUBLIKÁLÁS: 2014. június 08. 10:00
A magyar sajtót nem Lázár és a Matáv tette tönkre. Ők már csak élvezik, hogy ilyen, ha pedig nem olyan, szívfájdalom nélkül levágnak belőle egy élő darabot.
Pallagi Ferenc

A magyar sajtót azok a rendszerváltáskori újságírók tették tönkre, akik ahelyett, hogy a felszabadulást kihasználva megtanulták volna a szakmát, azonnal politikai védelmezők után néztek, majd azok érdekei szerint egymásnak estek, és sajtóháborúkat vívtak.

Azok a laptulajdonosok tették tönkre, akik a kezükbe került szerkesztőségeket gátlástalanul használták fel privatizációs céljaik érdekében, és személyes szívességként állították a velük mutyizó politikusok és pártok szolgálatába. Azok a politikusok, akik elfogadták a privatizátorok sajtószívességeit, sőt el is várták azt.

Azok a pártok, akik fizetési listáikra vet­ték/veszik legaljasabb seggnyalóikat, és azok a bértollnokok, akik pénzért, hatalomért bármit leközöltek. Azok a pártok, kormányok, akik csak lakájt vagy ellenséget tudnak elképzelni az újságírásban. És Antall Józseftől Orbán Viktorig nem volt egyetlen olyan vezetőnk sem, beleértve Gyurcsányt, Mesterházyt, Horn Gyulát, egyáltalán mindenkit, aki nem ilyen volt!

Azok tették tönkre, akik úgy nevelték a ma fiatal újságíró-nemzedékeket, hogy az új­ságíró nem a közösség őrkutyája, hanem a gazdája ölebe. Azok, akik mindig arra hivatkoznak, hogy most háború van, most nem lehet a saját oldalt bírálni. Az a szerkesztő, aki csak az ellenoldal tolva­jairól, korruptjairól, hülyéiről íratott, sohasem a sajátjairól. A magyar sajtót azok tettük tönkre, akik benne dolgoztunk az elmúlt 25 évben!

És már késő, már nincs szakmai munka, ami megvédhetne bennünket, nincs hitelünk, ami miatt mások a védelmünkre kelnének. Már csak Lázárok és Matávok vannak. Meg néhány tehetséges fiatal, akikért kár, de reménykedünk bennük!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.