Pelenkacsere, McDonald's rendelés - Mutatjuk a legőrültebb kéréseket az utasoktól a repülőgépeken

légiutas kísérő
PUBLIKÁLÁS: 2025. január 16. 13:02
Egy volt Emirates légiutas-kísérő megosztotta az utasok legőrültebb kéréseit a repülőgépeken, beleértve a McDonald's rendelést, a pelenkacserét, vagy a kérést, hogy lassítson a pilóta. Elképesztő sztorik következnek.
A McDonald's rendeléstől a pelenkacseréig - A légiutas-kísérő megosztotta az utasok legdurvább kéréseit - illusztráció Forrás: Shutterstock/ stockphoto mania

Pelenkacsere, McDonald's rendelés – A légiutas-kísérő elárulta a repülőgépen tapasztalt legextrémebb kéréseket

Marika Mikusova évekig dolgozott légiutas-kísérőként, és sok furcsa kérést kapott az utasoktól. Az egyik repülőjáraton egy utas megkérte Marikát, hogy hozzon a fiának egy hamburgert a McDonald's-ból, a tetején ketchuppal.

Elnézést kértem, és így válaszoltam: Sajnos nem szolgálunk fel hamburgert, hölgyem. De kínálhatok csirkét vagy marhahúst – mindkettőt burgonyapürével, szálas petrezselyemmel és gombával. Nem ellenkezett, és a csirkét választotta, természetesen ketchup nélkül."

Az egyik legjellemzőbb kérés volt, ami elhangzott, hogy hol vannak a WC-k az amerikai útlevéllel rendelkezők számára.

„Ilyenkor zavartan álltam, és próbáltam megérteni a dolgot. Elfojtottam a nevetést, de már nem tudtam uralkodni a felhúzott szemöldökömön. Uram, a WC-k minden utas számára közösek, útlevéltől függetlenül - válaszoltam. Az utasok ilyenkor általában abbahagyták az amerikai útlevelük büszke lengetését a szemem előtt, amikor rájöttek, hogy a legénység több nemzetiségű, és az útlevelük senkit sem fog lenyűgözni" – emlékszik vissza Marika.

A gyerek utasok nem újdonságok a fedélzeten. Marika azonban megosztott egy megdöbbentő élményt velük kapcsolatban: „Bevallom, eléggé megdöbbentett, amikor egy női utas megkért, hogy cseréljem ki a babája pelenkáját. Biztos összekeverte a fedélzeti személyzetet a dadusokkal. Szerencsére ezt nem szabad megtennünk.

Különösen szerettem, amikor az utasok „friss tejet" kértek tőlem. Sem a kollégáim, sem én nem tudtuk, hogy pontosan mit értenek ez alatt. Van azonban egy mítosz, amit szeretnék eloszlatni – nem, nincs élő tehenünk a repülőgépen, de az utasok így is friss tejet kapnak.

Marikának van egy személyes kedvence a furcsa kérések között egy női utastól, aki megkérdezte tőle: „Hallottam, hogy gyógyfürdő és spa is van a fedélzeten. Megcsináltathatom a körmeimet?" Annyira nagy volt a kísértés, hogy elküldjem a hölgyet a kapitányhoz, mondván, hogy a mai járatán francia manikűrt csinál, és szerencséje van, mert ma 20 százalékos kedvezményt ad. Viszont szakemberként azt kellett válaszolnom: „Sajnos, hölgyem, gyógyfürdő nincs a repülőgépen, csak zuhany, kizárólag az első osztályon ülő utasok számára."

Egy másik alkalommal egy utas kérte Marikát, hogy szóljon a kapitánynak, hogy lassítson egy kicsit, mert rosszul lett a sebességtől. „Szerettem volna nyilvánosan bejelenteni az összes utasnak: a Delta 36-os ülésén ülő utas le akarja lassítani a gépet, így ha nem sikerül elérniük az átszállás során a következő repülőgépet, ő a hibás" – osztotta meg Marika.

Szintén emlékezetes kérés volt, amikor egy utas nem volt hajlandó az ablakhoz ülni, mivel nemrég dauerolták a haját, ezért nem akarta, hogy a repülőgép ablakán át befújó szél tönkre tegye.
„Azt gondoltam, megmagyarázzam-e a hölgynek, hogy a repülőn amúgy sem lehet ablakot nyitni repülés közben. Megkért, hogy másik helyre ülhessen, amit örömmel megtettem, és azt mondtam neki: Persze, hölgyem, ez érthető, bármelyik üres ülésre leülhet, ahová csak akar."

Az alábbi videó bemutatja, hogyan képezi ki az Emirates légitársaság a légiutas-kísérőket:

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.