Bekeményít Ryanair, mostantól súlyos összegekre pereli a rendbontó utasokat

repülés
PUBLIKÁLÁS: 2025. január 09. 12:00
A Ryanair, Európa legnagyobb légitársasága megelégelte a rendbontó utasokat a repülőgépeken, ezért komoly szankciókat vezet be. Például most 15 000 eurós (több, mint 5 millió forintos) kártérítést kér egy utastól, aki tavaly a nem megfelelő viselkedésével járatkésést okozott.
A Ryanair fapados légitársaság ezentúl komoly összegere pereli a minősíthetetlenül viselkedő utasokat - illusztráció Forrás: Shutterstock/David Herraez Calzada

Bekeményít Ryanair, mostantól súlyos összegekre pereli a rendbontó utasokat

Az írországi székhelyű fapados Ryanair légitársaság bejelentette, hogy bírósági eljárást indított egy utas ellen, aki tavaly áprilisban megzavarta a Dublinból a spanyolországi Lanzarotéba tartó járatának menetrendjét. „Ennek az utasnak a megbocsáthatatlan viselkedése arra kényszerítette ezt a repülőjáratot, hogy Portóban szálljon le, ezért késett, ami 160 utasnak szükségtelen fennakadást okozott" - áll a légitársaság online közzétett közleményében.

A Ryanair közölte, hogy keresetet nyújtott be az ír körzeti bírósághoz a késés költségeinek behajtása érdekében, beleértve az éjszakai szállást, az utasok költségeit és a leszállási költségeket.

Az elmúlt években számos jelentés érkezett az utasok a Ryanair járatain történt zavaró magatartásról. Az Independent novemberben arról számolt be, hogy a Ryanair egyik járata kénytelen volt értesíteni a hatóságokat, mielőtt leszállt Tenerifén, miután több utas beszámíthatatlanul viselkedett, és egy személy a folyosón vizelt.

A múlt hónapban egy görög bíróság elítélt egy utast, aki megzavarta a Ryanair egyik athéni járatát 2020- ban, és öt hónap felfüggesztett börtönbüntetést kapott, valamint 400 eurós pénzbüntetést.
„Ez csak egy a számos következmény közül, amellyel a Ryanair a zéró tolerancia politikája részeként szembenéz a repüléseket megzavaró utasokkal" - mondta a légitársaság szóvivője.

A Ryanair szóvivője nem kívánt részleteket közölni a CNN-el az incidensről, de azt mondta, hogy ez az első alkalom, hogy a társaság polgári jogi eljárást indít egy írországi utas ellen. Ez új megközelítést jelent az utasok rakoncátlan viselkedésének kezelésében.

– tette hozzá a szóvivő.

Megváltozik a beszállókártya is

A Ryanair légitársaság a beszállókártyával kapcsolatban is változtatásokat vezet be idén.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a légicég a tervek szerint májustól megszünteti a papír alapú beszállókártyákat, és a bejelentkezési pultokat a repülőtereken.

Az utasoknak online vagy a Ryanair alkalmazásában kell bejelentkezniük, mielőtt megérkeznének a repülőtérre. A légitársaság célja, hogy májustól eltűnjenek az utasfelvételi pultok.

Sajnos mindennaposak az alábbi videóban látható incidensek a Ryanair repülőgépein:

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.