A Wizz Air magyar fapados légitársaság eltörölte az eddig sokak által jogtalannak vélt rendszerpótdíjat. 8.700 forintot terheltek utasonként és irányonként, de ennek most vége.
Az Utazómajom utazási portál szerint a korrekció annak köszönhető, hogy cikkeikben foglalkoztak a problémával és több alkalommal jelezték a gondot a légitársaságnak.
A 2022 második felében bevezetett rendszerdíjat elsősorban az online utazási irodák és az automatizált foglalások ellen vezette be a társaság, azonban az eltelt 2 év alatt sem sikerült tökéletesítenie – írja a turizmus.com az Utazómajom cikkére hivatkozva.
Az utazási portál hivatalos és nem hivatalos módon is több alkalommal jelezte a problémát, de folyton azt a választ kapták, hogy dolgoznak rajta.
Pedig a probléma komoly volt, ugyanis sok esetben véletlenszerűen számolták fel az utasoknak a rendszerpótdíjat az utolsó oldalon, előjel nélkül. Így sokan észre sem vették, hogy két utas esetében az oda-vissza útra már 34.800 forinttal többet fizettek.
A légitársaság szerint ez visszaigényelhető volt, ám ez nem mindig ment gördülékenyen, voltak akiknek hónapokat kellett várniuk a visszautalásra.
A légitársaság kikapcsolta azt a programot, ami automatikusan hozzáadta a rendszerpótdíjat azokhoz, akiket viselkedésük alapján robotnak vagy automatizált OTA-nak érzékelt. A Wizz Air elnézést kért a kellemetlenségért, és ígéretet tett, hogy visszatéríti a díjat a károsult utasoknak az ügyfélszolgálatához benyújtott panasz alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.