Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak nem egyszerű megfelelni, azonban a Magyar Suzuki Zrt. a teljes személyautó palettáját hibrid meghajtásúvá alakította át azért, hogy az éghajlatváltozás megelőzése és a károsanyag kibocsátás csökkentése érdekében ezentúl környezetbarát autókat tudjon gyártani. A vállalat történetének egyik legsikeresebb modellje, a Suzuki Vitara is már kizárólag környezettudatos technológiával kapható a hazai márkakereskedésekben.
A Vitara népszerűségében nagy szerepet játszik az az üzemanyagtakarékos lágy hibrid rendszer, amely nemcsak az autó CO2 kibocsátását segít csökkenteni, de hozzájárul a városok és a természet tisztább levegőjéhez, az élhetőbb és csendesebb mindennapokhoz. Ha országjáráskor vagy hétvégi túrázás során megpróbálunk minél észrevétlenebbül mozogni - hogy ne verjük fel a természet nyugodt csendjét és rendjét – , akkor miért ne lehetne ez így a városokban is?
A hibrid Vitara ugyan még nem képes tisztán elektromosan közlekedni, de a továbbfejlesztett BoosterJet benzinmotor csendes közlekedést tesz lehetővé, melyet egy meghajtó funkcióval is ellátott integrált indítógenerátor (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátor, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverter egészít ki. A Suzuki könnyű és kompakt hibrid rendszere ezáltal növeli az autó teljesítményét, csökkentve a fogyasztást, valamint a károsanyag-kibocsátást.
A hibrid Suzuki Vitara tervezésekor nemcsak a környezetvédelmi előírásokat tartották szem előtt, hanem az utasok kényelmét és a csomagok praktikus elhelyezését is. Ne tévesszen meg az autó kompakt kialakítása, mivel a Vitara az első üléseken és a hátul utazók számára is tágas teret kínál. A 375 literes csomagtérben minden holmi kényelmesen elfér, ráadásul a 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlák lehajtásával sokféleképpen bővíthető és variálható, amely a még nagyobb csomagoknak is teret biztosít. Ha ez még nem lenne elég, a csomagtérben 12 voltos csatlakozó, valamint a stabil szállításhoz szükséges csomagrögzítő horgok is találhatók.
Legyen szó aszfaltról vagy off-road terepről, az AllGrip összkerékhajtási rendszer bármilyen útfelületen remek menetstabilitást biztosít a Vitarának. Négyféle üzemmód érhető el, amelyet a középkonzolon elhelyezett, egyszerűen kezelhető nyomó- és forgókapcsolóval választhat ki a sofőr. Míg az Auto mód az optimális fogyasztásra törekszik, addig a Sport mód élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, a Snow mód nagyobb tapadást biztosít a havas, poros és csúszós utakon, a Lock mód pedig kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy a homok fogságából.
Az utakon olyan vezetéstámogató rendszerek vigyáznak Rád és a családra, mint például a sávelhagyás figyelmeztetés, a sávtartó rendszer vagy a forgalmi jelzéseket felismerő kamera. Fontos megemlíteni, hogy ezek mind csak segítik a biztonságos és szabályos közlekedést, de nem helyettesítik a sofőr vezetési tudását és odafigyelését!
Ma már nem kell tartanunk a fejlett technológiáktól, hiszen a Suzuki minden autójára érvényes a Hybrid Pro 3+7 év garancia, amely a felmerülő vásárlási kockázatokat szinte a nullára csökkenti. A garancia 3+7 évre, vagy 200.000 kilométerre szól, és magába foglalja a garanciát a motor, a turbó, a sebességváltó vagy a hibrid rendszer elmeinek meghibásodására.
Mindezeket figyelembe véve talán nem meglepő, hogy az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu által második alkalommal meghirdetett Év Magyar Autója 2021 verseny első díját és közönségdíját is az esztergomi Suzuki-gyár zászlóshajó modellje, a Suzuki Vitara nyerte el.
Ha nem csak a következő túraútvonaladat, de a hibrid Vitarát is felfedeznéd, kattints ide
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.