Pocsék állapotban van az orosz repülésbiztonsági program

lezuhant gép
PUBLIKÁLÁS: 2019. május 30. 12:47

Nem felel meg a nemzetközi szabványoknak a 2008 óta nem frissült orosz repülésbiztonsági állami program, jelentette ki Jurij Csajka orosz főügyész az orosz parlament alsóházában. A főügyészi hivatal sürgetése ellenére sem történik semmi az ügyben, írja Az Utazó Magazin az MTI híre alapján.

Forrás: Gellinger/Pixabay

Egyelőre még hivatalnokot sem neveztek ki a posztra, aki felelős lenne a program végrehajtásáért. Ezen kívül a közlekedési minisztérium nem dolgozta ki a légi járművek, a gyártók és a személyzet képesítésének tanúsítására vonatkozó jogi szabályozást, valamint nem rögzítette a repülőgépek karbantartására és szavatosságára, valamint a légiforgalmi szakemberek képzését szolgáló szakmai típusprogramokra vonatkozó normatívákat.

A hiányosságok között szerepel többek között, hogy 2017 óta 550 pilótát eltiltottak a repüléstől, hogy bezártak két légiforgalmi tanközpontot, hogy 160 repülési tanúsítványt vontak vissza, hogy súlyos képzés- és képzettségbeli hiányosságokat állapítottak meg az ágazatban, illetve, hogy több mint 400 polgári repülőgépen hajtottak végre típuskonstrukció-módosítást az ehhez szükséges kutatási és tanúsítási munkálatok elvégzése nélkül.

Valószínű, hogy az Aeroflot légitársaság Szuhoj Superjet 100 típusú gépének május 5-i katasztrófája az orosz repülési ágazat komoly problémáinak következménye volt. A repülő Moszkvában hajtott végre kényszerleszállást, majd a földet éréskor kigyulladt; 41 ember halt meg a balesetben. Bár még nincs hivatalos álláspont, a kiszivárgott értesülések szerint a pilóta számtalan hibát elkövetett.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.