A hatalmas beruházás a fővárostól északra, a jelenlegi Atatürk repülőtértől légvonalban körülbelül 35 kilométerre, a Fekete tenger partján, 7600 hektár területen épül, négy szakaszban. Az első részt októberben nyitják meg, de az építkezés folyamatos lesz és a teljes beruházást előreláthatólag 2030-ra fejezik be - írta a Turizmus.com.
A tervezett hat pályán, a Turkish Airlinessel együtt, összesen 250 légitársaság részére biztosítanak forgalmat, irodai és raktár területet. A repülőtér éves kapacitását, jelenleg 150 millió utasra tervezik, de a későbbi fejlesztések során ez felmehet 200 millió fölé is. Bár az utóbbi években a forgalmi adatokat tekintve egy rövid időre megelőzte Isztambult a frankfurti és az amszterdami repülőtér is, de végül vitathatatlanul Isztambulé lesz Európában a vezető szerep.
Az októberben elindított kezdő projekt során folyamatos üzemelést szimulálva, három fontos elemet tesztelnek majd a reptéren: az induló/érkező utasok/poggyászok, valamint az áru és posta kezelését; ezek tranzitforgalmát és a repülőgépek mozgását/kiszolgálását. Ide kapcsolódik a biztonsági ellenőrzés folyamatrendszerének a működtetése is. Erre a célra, több száz „utast" és több tonna „poggyászt, árut és postát" vezényelnek a reptérre. Az akcióban részt vesznek a török légitársaságok különböző típusú repülőgépei és kiszolgáló személyzete is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.