A Google Asszisztensben a KLM okos segítője, BB, azaz Blue Blot segíti az utasokat a megfelelő repülőjárat megtalálásában. A járat kiválasztása után BB egy linken keresztül egyenesen a KLM.com oldalra vezeti a felhasználót, ahol a repjegy azonnal lefoglalható.
„A világ gyorsan változik, és ebben nagy szerepe van a hangvezérlésű rendszereknek, hiszen egyre több fogyasztónak nyújtanak segítséget ezek az applikációk a mindennapokban. A KLM arra törekszik, hogy jelen legyen minden, az ügyfelek által használt platformon, többek között a Google Asszisztensen is. A következő célunk, hogy számos más nyelven is elérhető legyen a KLM hangalapú járatkereső szolgáltatása" – Peter Groeneveld, az Air France-KLM Senior Digital Alelnöke.
A KLM Blue Botja mesterséges intelligencián alapul. BB képes az önálló tanulásra és saját személyiséggel rendelkezik: segítőkész, barátságos és professzionális. Minél többet használja az ember, annál okosabb és személyre szabottabb válaszokat ad majd. BB a járatkereséstől a repülőjegy foglalásig egyre több mindenben segít majd a felhasználóknak, és hamarosan közösségi oldalakon is elérhető lesz. BB holland verziója jelenleg okostelefonon és tableten érhető el, de a jövőben más mobil eszközökre is tervezi a vállalat a kiterjesztését.
A KLM-et 2009 óta tartják számon a közösségimédia-szolgáltatások úttörőjeként, és ez volt az első repülőtársaság, amely lehetővé tette azt az opciót, hogy utasai a repüléshez szükséges dokumentumokat a WhatAppon, Messengeren vagy Twitteren keresztül kaphassák meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.