Hatalmas szabadságot ad, fitté tesz, megtanít észrevenni az apró szépségeket, és még szexi is. Mi az? Hát a kerékpár. Idén mindenképp pattanjanak nyeregbe – itt megmutattuk, miért érdemes, most az következik, hogy merre.
Kukoricaföldeken és szőlőültetvényeken átvezető, festői kerékpárutak, gyógyvíz, különleges helyi fogások, tarka barokk kisvárosok, zúgó folyók és végtelen nyugalom – a szlovén-magyar-osztrák hármas határ környéke meglepően idilli tájat rejt. A tüchtig kisvárosokkal és falvakkal pettyezett szelíd tájat a legjobb kerékpáron felfedezni, autónkat hátrahagyva ugyanis sokkal könnyebb átállni a vidék ráérős, békés tempójára.
Tavaly nyáron adták át a nagyközönségnek az ezen a vidéken át vezető stájer borvidék-kerékpárút hálózatot, mely összesen közel 400 kilométernyi bringautat tartalmaz, nyolc kényelmesen teljesíthető szakaszra bontva. Mi a Sopron hangulatú, remek termálfürdővel büszkélkedő Bad Radkersburgtól tekertünk el a festői szőlőiről és ódon váráról nevezetes Deutschlandsbergig, és mindenkinek csak ajánlani tudjuk, hogy csinálja utánunk. A részletes leírást az egyes etapokról és a bringabérlési lehetőségekről itt találják.
A Ruhr-folyó említése hallatán a földrajzból jól teljesítő tanulók elsőre az ipari létesítményekre gondolhatnak, pedig Duisburg, Essen és Bochum nehéziparának mára leáldozott. Olyannyira, hogy Essen – Péccsel és Isztambullal – 2010-ben Európa kulturális fővárosa volt. Az itt álló emblematikus Zollverein Szénbánya 1986-ban leállított felvonótornyát 2001-ben pedig világörökséggé minősítették.
A 220 kilométeres Ruhr keleti, felső folyása igazi kirándulóparadicsom. Bár a kerékpártúra-útvonal végigtekereg a folyó Rajna-torkolatától a forrásig, mi csak utolsó negyven kilométeres szakaszra vállalkoztunk – de egyébként itt is elég látnivaló akad. Ezekről itt mesélünk bővebben.
A francia vidéket – így a festői Provence-t is – a legjobb két keréken felfedezni. Sokkal személyesebb, bensőségesebb kapcsolatunk alakul így ki az illatozó levendula-mezőkkel, olívaligetekkel, szőlőskertekkel és idilli kisvárosokkal, mintha autóval vagy busszal suhannánk át rajtuk.
Gyakorlott bringásoknak biztosan nem okoz majd gondot a megfelelő útvonal kiválasztása, de aki kevésbé profi, és konkrét helyismeret híján inkább hozzáértőkre bízná a szervezést, rengeteg cég kínálatában talál provence-i bringatúrákat. Vannak nagy- és kiscsoportos utak, ahol idegenvezető segíti a csapatot, és olyanok is, ahol a bringabérléstől a csomagszállításon át az útvonaltervig mindenről gondoskodnak, viszont tájékozódni magunknak kell. Mi szívünk szerint egy utóbbira neveznénk be.
A túrák általában a vasúton könnyedén megközelíthető Avignonból indulnak, az egyes etapok hosszának, a megállók számának, a szálláshelyek típusának és a pihenőnapok számának kombinációi végtelenek, minden csak a mi edzettségünktől – na meg persze a pénztárcánk vastagságától – függ. Ez például egy klasszikus, hat napos, vezető nélküli túra, Avignont, Arles-t és St Rémy-t, valamint a provence-i táj legjavát érinti. Az ára bringabérléssel, elegáns, barátságos szálláshelyekkel, minden nap reggelivel és egy nap vacsorával, gps-szel és útikönyvekkel, valamint csomagszállítással 890 euró (azaz 275 ezer forint) fejenként.
+1: Emlékezetes bringaút egy görög strandon
A görgöországi Rodosz szigete nem tartozik a legendásan bringabarát helyek közé, és még robogóval is elég veszélyes lehet a közlekedés. De van egy rövid útszakasz, ami egyszerűen kihagyhatatlan annak, aki mégis mer bringát kölcsönözni. Az Afandou partszakaszán található kerékpárút csak néhány kilométer hosszú, nem tartogat kihívásokat, viszont a tengerparton fut, vadregényes sziklákkal a háttérben. Ha elfárad, bármikor lefekhet napozni a bringaút mellé, ha pedig túl meleg van, irány a tenger. A több kilométeres partszakaszon a főszezonban is lehet valamennyire nyugis helyet találni.Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.