Szelfiző robot tájékoztatja a tajpeji reptér utasait

robot
PUBLIKÁLÁS: 2017. január 10. 11:22

Egy évvel ezelőtt még csak néhány napos tesztelésre helyezte ki a Japan Airlines légitársaság az első humanoid robotját a tokiói Haneda reptérre, most pedig itt a hír, hogy december közepén már hivatalosan is megkezdte munkáját Pepper, az interaktív robot a Tajpeji Nemzetközi Repülőtéren.

Fotó: Eva Air


Az EVA Air-nél dolgozó robot az utazókat az általa beszkennelt beszállókártya alapján tájékoztatja a pontos indulásról, időjárási előrejelzést ad az úti célra vonatkozóan, miközben képernyőjén a vámmentes boltok és a légitársaság akcióit is megmutatja.

Fotó: Eva Air


A 121 cm magas és 29 kg-os robottal az érintőképernyőjén keresztül lehet kommunikálni egyelőre kínai nyelven, de fejlesztői tervei szerint március végén már angolul és japánul is megszólal.

Pepperbe szórakoztató funkciót is építettek: a gyerekekkel és az átszállásra várakozó utasokkal szívesen játszik, táncol, kezet ráz vagy közös szelfit készít bárkivel.

Japánban egyébként másfél évvel ezelőtt nyílt meg a világ első robotszemélyzettel működő Henn na Hotele (japánul furcsa hotel), amit a Huis Ten Bosch holland tematikájú élménypark részeként működtet tulajdonosa. Itt a hordárok, a portások, a takarítók, az időjárásjelzők és a szobák hőmérsékletét ellenőrzők, mind-mind gépek. Ha szívesen olvasna még többet csomagokat pakoló robotokról és egyéb technikai vívmányokról a legújabb generációs okoshotelekben, akkor kattintson ide.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.