A Michelin után a második legjelentősebb, szintén francia gasztronómiai kalauz csütörtökön megjelenő új kiadásában 120, internetes oldalán pedig 240 minőségi helyet díjazott a pop kategóriában, amellyel a lazábbnak tekintett vendéglátóhelyek, például a kávézók, bor- és koktélbárok, pizzázók és street food helyek kínálatát értékelte. Közülük a Mokonuts nevű párizsi kávézó vitte el a pálmát, amely házi süteményeket és friss piaci termékekből készített, különleges salátákat kínál - írja az MTI.
A kalauz az év séfjének Alexandre Couillont választotta, aki Noirmoutier szigetén 1999 óta működteti feleségével a családi örökségként rámaradt éttermet, a La Marine-t. A 40 éves séf apja turistaétterméből néhány év alatt egy felkapott gasztronómiai helyet hozott létre, amely kizárólag helyi termékekből főz.
A házaspár a vendéglővel szemben található kikötőben vásárolja az Atlanti-óceánból érkező halakat és kagylókat, híres zöldséglevesük összetevői pedig saját, 1800 négyzetméteres kertjükből származnak. Csak a gyümölcsök érkeznek a déli Perpignan régióból. "Amikor 1999-ben átvettük a helyet, semmink sem volt" - mondta a sikerét a helyi, egyszerű konyhára alapozó séf, aki naponta 5-6 e-mailt kap külföldről 2017-es asztalfoglalásokra.
A Marine séfje 2007-ben kapta meg a Michelin kalauztól az első, hat évvel később pedig a második csillagot, a Gault et Millau pedig 2008-ban "a jövő nagy séfjének" választotta.
A Gault et Millau kalauz 12 országban, köztük Magyarországon jelenik meg. A külföldi kiadásokat a közeljövőben bővítik Japánban és Kanadában, valamint novemberben az ENSZ-klímacsúcs alkalmából egy marokkói különkiadás is megjelenik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.