Bemutatták a legújabb orosz utasszállítót

Oroszország
PUBLIKÁLÁS: 2016. június 08. 16:59
Bemutatkozott Irkutszkban az MSz-21-300-as új orosz utasszállító repülőgép. A sorozatgyártás 2020 után kezdődik majd.

Az Msz-21-300-as szárnya kompozit, a törzs továbbra is hagyományos anyagokból épül. A gyártó - ellentétben a Superjettel - próbált minél több komponenst helyben gyártani és minimálisra csökkenteni a nyugati forrásokból beszerezendő alkatrészeket,írja az airportal.hu.

Fotó: Marina Lystseva / Getty Images
Fotó: Alexander Astafyev / Getty Images / AFP
Fotó: Marina Lystseva / Getty Images
Fotó: Marina Lystseva / Getty Images
Fotó: Marina Lystseva / Getty Images

Ez alól a hajtómű a kivétel, ami az A320neóról, a napokban forgalomba kerülő Bombardier CSeriesről és a szűzrepülését idén májusban teljesítő Embraer E2-ről ismerős PW GTF családhoz tartozik, és az MC-21-re felszerelt PW1431G változatot a Pratt & Whitney kifejezetten ehhez a géphez készítette.

Az MSz-21-300 174 utas szállítására lesz alkalmas, így A320neo, a szűzrepülését idén januárban teljesítő 737MAX és a már szintén bemutatott, de jelentős késésben lévő kínai Comac C919-es versenytársa lehet, ha majd egyszer a levegőbe emelkedik.

Az irkutszki repülőgépgyár tervei szerint az MSz-21-100 (132 fő), az MSz-21 200 (156 fő), és a most bemutatott MSz-21-300 mellett érkezne egy 240 ülőhelyes MSz-21-400 is.

Az első MSz-21-300-asokat a legnagyobb orosz légitársaság, az Aeroflot fogja üzembe állítani, adta hírül az MTI. A gyártó szerint az új típus "szűzrepülése" december és 2017 februárja között várható, az első gépek leszállítását 2018-ra tervezik, a sorozatgyártás 2020 után kezdődik.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.