Kivételt csak rendkívüli körülmények esetén lehet tenni, mint például szabotázsakció vagy terrorista cselekmény - írja hírei között az MTI.
A bíróság egy holland utas panasza alapján döntött, aki 600 euró kártalanítást követelt a KLM légitársaságtól, mert a Quito-Amszterdam járat 29 órát késett. A KLM megtagadta a fizetést, azzal érvelve, hogy a késés oka egy üzemanyagszűrő hibája volt, amelyet a karbantartás során nem lehetett észlelni és előrelátni. Az alkatrészt végül Amszterdamból kellett elhozatni. A bíróság azonban úgy döntött, hogy egy légitársaságnak számolnia kell az ilyesfajta előreláthatatlan műszaki problémákkal, következésképp a szóban forgó eset nem minősíthető rendkívüli körülménynek. A légitársaságnak arra van lehetősége, hogy a gyártó cégtől kérjen kártalanítást.
A bíróság már 2012-ben úgy határozott, hogy már három órát meghaladó késés esetén is kártalanítás illeti meg az utast. Az EU előírása szerint az utas 250-600 euró kártalanításra tarthat igényt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.