Az utóbbi négy évben drasztikusan csökkent a tampon eladás. Míg 2012 még évi 56 millió fontot, azaz 20,4 milliárd forintot költöttek a nők erre az egészségügyi eszközre, addig 2016-ban már csak 43 millió fontot, azaz kicsit több mint15,7 milliárd forintot.
Ez elég jelentős visszaesésnek számít különösen, ha azt is figyelembe vesszük, hogy intim betétet 2016-ban is közel ugyanannyian vettek, mint négy évvel korábban. Miért nem vásárolnak a nők már tampont?Az NHS Digital adatai szerint egyre több nő használ olyan felhelyezhető, hosszú távon biztonságot nyújtó fogamzásgátlókat, amelyektől szinte teljes mértékben megszűnik a menstruáció. Illetve, ha mégis jelentkezik is havi vérzés, arra bőven elegendő megoldást nyújt az intim/tisztasági betét is - írja a Metro.
Ez azt jelenti, hogy ahogy egyre biztonságosabbá és hatékonyabbá válnak a fogamzásgátló módszerek. Továbbá a tamponok eladásának csökkenéséhez mindezek mellett nagyban hozzájárul a menstruációs kehely elterjedése is. A harang alakú eszköz a menstruációs idő alatt a hüvelybe felhelyezve gyűjti össze a vért. Az eszköz népszerűsége annak köszönhető, hogy környezetkímélő, hiszen többszöri használatra tervezték, ráadásul használói szerint kényelmes, teljesen illeszkedik a testhez, így szinte észre sem veszik, hogy fent van. Így tökéletes, alternatív megoldást nyújt a környezettudatos nők számára is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.