Természetesen fel tudunk sorolni az autózással kapcsolatban ikonná vált modelleket mindannyian, hiszen a T-modell, a Bogár, a Mustang vagy épp egy Citroën DS sokaknak jelent valamit. A Porsche 911 ugyanakkor azon kevesek közé tartozik, mely ötven éve folyamatosan a piacon van, és megújul. Az 1963-as frankfurti autókiállítás óta, ahol először találkozhatott a nagyközönség a kis sportautóval, mindössze 820 ezer darabot gyártottak belőle, mégis hatalmas rajongótáborral rendelkezik a stuttgarti gyártó, mely a 911 sikereit meglovagolva immáron más modellekkel is jelentkezik.
A 911 minden generációja sikersztori volt. Ferry Porsche egyszer találóan mondta: „Ez az autó az egyetlen a világon, mely alkalmas az afrikai szafarik, a Le Mans-i versenyek után színházba is elvinni utasait vagy csak körözni New York utcáin”.
A Porsche 911 több mint harmincezer versenyen ért elsőként célba, legyen az pályaverseny vagy hosszútávú terepverseny, mint például a Dakar. Az ünnepi események márciusban kezdődnek a Retro Classic kiállításon, Stuttgartban. A gyár mú-zeuma június 4-én nyitja kiállítását, mely feldolgozza a 911-es „életciklusait”, mindeközben egy 1967-es modell elindul világgá: látható lesz Kaliforniától Kínán át Ausztráliáig számos helyen.
Gondolták volna, hogy az első modell, az 1963-ban bemutatott először 901-re keresztelt autó hathengeres motorja mindössze 128 lóerős volt? Ez egy mai átlagautó teljesítménye, ami akkor persze nagy szám volt. Három évvel később került az első négyhengeres motor – akkor már 158 lóerővel – az autó farába, majd kisvártatva bemutatkozott a levehető tetős Targa modell is.
Az évek során sorra követték egymást a különböző típusok, emelkedett a motorok teljesítménye: az 1973–89-ig gyártott második generáció jelentkezett először turbó motorral (1974), melynek már 256 lóerő leadására volt képes a motorja, de 1977-re már a mágikus háromszáz lóerőt közelítették meg.
Az 1988-ban bemutatkozott 964-es kódjelű modellt tartják a klasszikus, de modern vonalvezetés első példányának, melyet a 993-as váltott – stílszerűen – 1993-ban. Az 1997-es év fontos fordulópont az autó életében: először kapott vízhűtéses motort a 996-os kódjelű modell.
Az évek alatt a külső és belső dizájn is sokat változott, de a vonalvezetés mindig felismerhető, jól elkülöníthető volt a vetélytársaktól. A jelenleg utolsó generáció a 991-es kódot hordozza, de afelől biztosak lehetünk: valamit tervezhetnek a fél-évszázados ünnepi sorozat végére Stuttgartban, vagyis a történet folytatódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.