A legújabb szabályozások szerint az EU-ban már csak olyan abroncs kerülhet forgalomba, melynek alapvető tulajdonságait a gyártók egy energiacímkén feltüntetik. Ezen azonban továbbra sincs arról adat, hogyan áll helyt az adott abroncs hóban, jégen, vizes úton.
A német autóklub, az ADAC minden évben tesztek sorozatát végzi el, hogy megfelelő információkkal szolgálhasson az autósok számára. Ez évben 37 téli abroncsot vettek górcső alá és igyekeztek azonos körülmények között megvizsgálni.
Alapvetően három gyakran használt méretet teszteltek. A 165/70R14 jelzésű abroncsok a leginkább elterjedtek a városi kisautókon – mint a Citroën C3, Fiat Panda, Volkswagen Polo, Toyota Yaris; a 205/55R16 a kompakt modellek abroncsa – mint az Opel Astra és a VW Golf, és idén megvizsgálták a szabadidő- autókra való 215-ös gumikat is.
A legkisebb méretnél elszomorító a helyzet, hiszen „nagyon jó” értéket egyetlen abroncs sem kapott, a „jó”-hoz elegendő pontot is csupán három tudott összeszedni. A nagy átlag a „kielégítő” megjelölést kapta. A Michelin Alpin A4 nyerte a minőségtesztet száraz körülmények között elért eredményével és megfelelő kopási együtthatójával. A Continental Conti Winter Contact TS800 ugyanakkor különösen lenyűgöző a hóban. A kilenc „kielégítő” jelölésű abroncstól sem kell azonban megijedni, általában elmondható, hogy csupán egy paraméterük alacsonyabb értéke miatt nem végeztek előrébb. Így a Goodyear UG8 havon gyengébb, nedves úton viszont kifejezetten erős. A Semperit Master-Grip tapadásával semmilyen útfelületen nincs gond, de emiatt az átlagosnál jobban kopik.
Két gumi kapott „gyenge” jelölést, ezek hazai forgalmazásáról azonban szerencsére nincs információnk.
A nagyobb méretű 205/55R16 abroncsoknál öt modell érdemelte ki a „jó”megjelölést, ami egyben azt is jelenti, hogy ezek között sincs „nagyon jó”. Az új Continental ContiWinterContact TS 850 lenyűgöző értéket kapott négy mezőben is, havon és jégen, de az üzemanyag-fogyasztás és a kopás terén is kiemelkedőt nyújt. A Michelin Alpin A4 különösen erős a száraz felületeken, meg is kapja a legmagasabb minősítést, ugyanakkor túlzott kopás miatt futásteljesítménye gyengébb. A vezető ötöshöz tartozik még a Dunlop SP Winter Sport 4D, a Goodyear Ultra Grip 8 és a Nokian WR D3, melyek egyaránt jogosultak a „jó” értékekre.
A szabadidő-autókra való abroncsok közül mindössze hat típust értékeltek, ezek közül három is megkapta a „jó” értékelést, miután minden kategóriában meggyőző teljesítményt mutatott. A Bridgestone Blizzak LM-80 alacsony fogyasztást produkál, a Dunlop SP Winter Sport 4D száraz aszfalton jeleskedik. A harmadik, a Continental ContiCrossContact Winter pedig valamennyi vizsgált területen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Egy kopott nyári abronccsal maximum a garázsba álljunk csak be, utcára ne merészkedjünk ki saját magunk és mások biztonsága érdekében