Fogyásnak indult a VW Golf

sikeres
PUBLIKÁLÁS: 2012. szeptember 10. 00:00
A kategóriateremtő, legendás Volkswagen Golf sikere vitathatatlan, ugyanakkor rejtély. A gyártó ugyanis immáron ötödször dob piacra olyan modellt, amin alig látunk változást az – egyébként is kissé unalmas – elődjéhez képest.
Bors

Mielőtt bárki félreértene, szögezzünk le néhány tényt: a Volkswagen a világ egyik legsikeresebb autógyártója. Tudja, mit miért csinál, és látszólag a potenciális vásárlóközönsége ezt el is fogadja. Itt van például a Golf története: szinte forradalmi volt anno, ahogyan a Golf berobbant a piacra, valóban új kategóriát teremtve ezzel, és példát mutatva megannyi gyártónak. Bátor húzás volt a VW részéről a „kettes Golf” után a hármas fazonjára váltani, de itt mintha el is fogyott volna a lendület, azóta inkább csak evolúciós darabok készülnek, mintsem átütő erővel rendelkező új Golfok. A Golf a középkorúaknak készül, készült, mégis kedvenccé válhatott a fiatalabb autósok körében is (ne felejtsük a legendás GTI szerepét ebben), és bár régóta nem mutatott igazán különöset, a típushoz ragaszkodás megmaradt: pályafutása alatt 29 millió darabot értékesítettek. A hatos Golf bemutatkozása még a VW-hívőket is ledöbbentette, látszólag szinte semmi különbség nem volt az előző generációhoz képest, pedig sokan már azt is kicsit unalmasnak találták.

Most a gyár a német fővárosban bemutatta a legújabb, hetes Golfot és első pillantásra megint alig változott. Aztán a műszaki adatok és a karosszéria alapos tanulmányozása után rájövünk, ezúttal tényleg teljesen új autót látunk, csak a szemfényvesztés, a pompa maradt el. A Golf hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett, mint elődje, ráadásul most a tengelytáv is nőtt, ami automatikusan a beltérben is jelentkezik, a tágasabb utastérben az utazás is komfortosabb. A laposabb tető ugyanakkor rásegít az autó dinamikus megjelenésére, csakúgy, mint a szélesített kerékjáratok, ahova a tuningosok által kedvelt hatalmas kerekek is simán beférnek majd.

A Golf megkapta a kistesó Polo orr-részét, szinte azonos lámpákkal. Az utastér is fiatalodott egy keveset, a nagyobb csodák mégis a lemezek alatt vannak. Először is a Golf a méretnövekedés ellenére csökkentette tömegét. Száz kiló fogyás jó teljesítménynek számít, de szükség is volt rá: ennek is köszönhető, hogy a hetes Golf eddig nem látott fogyasztási adatokat ígér.

Az 1,4 literes turbó benzines modell a maga 140 lóerejével beéri 4,8 liter üzemanyaggal százon. Érdekesség, hogy a nagy benzinfaló szörnyek technikáját is képes alkalmazni: terhelés nélküli üzemben két hengert is lekapcsol a fogyasztás csökkentéséért.

A sportosabb haladást kedvelők választhatnak majd a 180, a 225 és a 290 lóerős változatok közül, míg a dízelpártiak a 105 és a 140 lovasok közt vacillálhatnak, ha nem szeretnének a BlueMotion széria adta előnyökkel élni. A spéci környezetkímélő változat a gyáriak szerint mindössze 3,2 liter üzemanyaggal beéri, és ez a kategóriában látványos fölény a konkurenciához képest.  

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.