Test és lélek

Végre itt van Amerika!

Bors

Létrehozva: 2012.06.03.

Elképesztő, bődületes, lenyűgöző, ilyet akarok én is! – szakad ki a Chevrolet Camaro láttán az autó szerelmeseiből. Végre Európába érkezett az amerikai legenda, amelynek vezetése elképesztő élményt.

 

Évek óta vártam a pillanatot, hisz elsők közt láthattam még tanulmányautóként Detroitban az újra élesztett amerikai legendát, a Chevrolet Camarót. Nem felejtem azt a pillanatot, mikor lerántották róla a leplet, és a közönség felmorajlott, mit morajlott, hördült: egy olyan újrarajzolt ikont láthattunk meg, mely egyszerre tükrözi a régi klasszikus amerikai izomautó korszakot a kor szellemének megfelelő vonalvezetéssel. Nem lehetett nem beleszeretni! Azok a kicsit sunyira sikerült lámpák, azok a széles vállak, amelyek azonnal elárulják, bődületes erővel van dolgunk, a lőrés szerű ablakok, a hatalmas 20 colos kerekek, a magasra emelt hátsó rész a klasszikusnak mondható hátsó lámpákkal, feledhetetlen élmény!

Ezek után éveken át csak reménykedtünk, és a válság keményen bele is szólt, hogy a GM nem gondolja meg magát, és nem lesz az új Camaro csupán egy újabb hamvába holt tanulmányautó, hanem megcsinálják, kiengedik a vadat az utcákra. Végül a rengeteg fohász (és persze a manapság mindent eldöntő közvélemény-kutatás) hatott, és érkezett a hír: gyártásba kerül az új amerikai csoda.

A következő, sokáig nyitott kérdés már csak az volt, szürke importban kell majd Európába csempészni a vasat (mert erre az autóra valóban ez a zsargonszó illik a legjobban) vagy lesz hivatalos európai verzió is, ahol nem kell trükközni a fényszórókkal, és egyéb elemeinek legálissá tételével. Megint csak vártunk, hisz közben a Chevrolet el volt foglalva saját európai imázsának építgetésével, de végül csak megjött a zürichi döntés: érkezik a Camaro.

Mindezek után már gyerekjáték volt kivárni azt a hónapot, míg a tesztautólistán sorra kerülhettem, és átvehettem első Camarom kulcsát. Persze ismertem az alapadatokat, 6,3 literes motor, 431 lóerő, bődületes gyorsulás, de erre az élményre mondhatom, nem voltam felkészülve. Az élmény már akkor megkezdődik, mikor a kulcsot, ami sajnos egyébként pont olyan, mint bármely európai Chevimodellé, kézben tartva megközelítjük az autót.

A távirányító gombnyomására felvillanó lámpák látványáig nehezen hihető, hogy valóban az a vadállat vár ránk a parkolóban, amit évek óta szeretnénk kipróbálni. A méretes ajtó kinyitása után aránylag könnyedén lehet beülni a belül kifejezetten tágas utastérbe (legalábbis az első üléseknél tágas) és elfoglalni a kapitányi pozíciót. Mert ez az érzés gyakorlatilag kapitányi rangot rejt, a rengeteg műszer, a gondosan kézreeső, mint utóbb kiderült, kissé nehézkesen működő váltókar, a szinte függőlegesen ölünkbe húzható kicsinyke kormány. De igyekszünk felnőni az előttünk álló feladathoz. És akkor elfordítjuk a zárban a kulcsot, és a V8-as motor kissé nehézkesen, de gurgulázva életre kel. Már az alapjárati hangjára is megborzong az autós, az öblös mormogás pontosan mutatja, ha rálépsz a gázpedálra, olyat hallasz, mint még soha.

Nosza próbáljuk is ki, egy gyors gázfröccs, és nagyjából az az érzés hatalmasodik el az emberen, mint amikor tiniként a régen áhított, és csodált lánynak sikerült a moziban megfogni a kezét. Akkor azt hittük, ennél nincs szebb, de most a Camaro rácáfol. Ami ezután jön, leírhatatlan: bődületes energiák szabadulnak fel egy-egy gyorsításnál elképesztő hanghatások mellett, és annak ellenére, hogy amerikai autó, az európai hangolás egészen jól sikerült, így nem okoz gondot kézben tartani a vadállatot. Kell nagyjából két nap, hogy lenyugodjunk, és már ne jelentsen minden piros lámpa kihívást egy újabb eszeveszett gyorsulásra, és az őrült pillanatokat átvegye egy mindent elárasztó nyugalom, melyből derűsen mosolygunk csupán a mellettünk elhúzni próbáló sportkipufogós egy-négyes Hondán. Erőlködik a vezetője, és el sem tudja képzelni,mi történne, ha mi is a pedálra lépnénk…Na persze aztán kibújik belőlünk az ördög, és rá is lépünk, megmutatjuk egy pillanatra, melynek hatására a hondás is megszelídül, mi pedig visszatérhetünk a nyugalomV8-as duruzsolásával megzenésített szigetére.

A Camaro hódítani fog, hiszen elég széles az a korosztály, aki ilyenre vágyik, és bár furcsán hangzik, de a 15 millió forint körüli induló ár bizony nem sok ezért az élményért, amit a Camaro nyújtani képes. Nekem mindenesetre kell egy ilyen kocsi! 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek