Test és lélek

Felelős a bank a rossz automatáért

Létrehozva: 2010.04.06.

Ma már szinte mindenki bankszámlára kapja a fizetését, a nyugdíját, amit általában kártyával automatából vesz föl. De mi a teendő, ha az ATM „lenyeli” a plasztiklapot, netán a pénzt „felejti el” kiadni? Ennek jártunk utána az alábbiakban.

Tájékozódhat az interneten is

- A bankkártyákkal kapcsolatos szabályokat (tájékoztatási, kárviselési felelősség stb.) a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény tartalmazza. Ez az interneten a http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=a0900085.TV címen található

- A PSZÁF honlapján az ügyfelek tájékoztatása érdekében a bankkártyákról, illetve a bankkártyabiztonságról található tájékoztató anyag. Ennek elérhetősége: http://www.pszaf.hu/fogyasztoknak/bankkartyak


Mi a teendő, ha az ügyfél bankkártyája beragad az automatába, s mit tehet akkor, ha a tranzakciót már elkönyvelte a gép, tehát levonta az összeget a számláról, ám a pénzt nem adta ki – kérdezte a Bors Binder Istvánt, a PSZÁF sajtószóvivőjét.



Hogyan, milyen eljárás és mennyi idő után jut a pénzéhez az az ügyfél, akinek az automata nem adta ki a kért összeget?



Mennyiben befolyásolja a helyzetet, ha egy másik bank által üzemeltetett ATM-et használt az ügyfél?



Kit terhelnek az ezzel kapcsolatos járulékos költségek?



Csak a call centeres hívás lehetséges, avagy léteznek SMS-ben – vagy más úton – elintézhető ügyletek, problémák is?


Bors
Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek