Felelős a bank a rossz automatáért

PUBLIKÁLÁS: 2010. április 06. 16:00
Ma már szinte mindenki bankszámlára kapja a fizetését, a nyugdíját, amit általában kártyával automatából vesz föl. De mi a teendő, ha az ATM „lenyeli” a plasztiklapot, netán a pénzt „felejti el” kiadni? Ennek jártunk utána az alábbiakban.
Tájékozódhat az interneten is

- A bankkártyákkal kapcsolatos szabályokat (tájékoztatási, kárviselési felelősség stb.) a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény tartalmazza. Ez az interneten a http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=a0900085.TV címen található

- A PSZÁF honlapján az ügyfelek tájékoztatása érdekében a bankkártyákról, illetve a bankkártyabiztonságról található tájékoztató anyag. Ennek elérhetősége: http://www.pszaf.hu/fogyasztoknak/bankkartyak


Mi a teendő, ha az ügyfél bankkártyája beragad az automatába, s mit tehet akkor, ha a tranzakciót már elkönyvelte a gép, tehát levonta az összeget a számláról, ám a pénzt nem adta ki – kérdezte a Bors Binder Istvánt, a PSZÁF sajtószóvivőjét.



Hogyan, milyen eljárás és mennyi idő után jut a pénzéhez az az ügyfél, akinek az automata nem adta ki a kért összeget?



Mennyiben befolyásolja a helyzetet, ha egy másik bank által üzemeltetett ATM-et használt az ügyfél?



Kit terhelnek az ezzel kapcsolatos járulékos költségek?



Csak a call centeres hívás lehetséges, avagy léteznek SMS-ben – vagy más úton – elintézhető ügyletek, problémák is?


Bors
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.