Drasztikus változtatást vezetett be az Instagram

Instagram
PUBLIKÁLÁS: 2025. augusztus 05. 12:20
A döntés sok felhasználót felháborított. Az Instagram nem adott részletes magyarázatot a szigorításra.

Az Instagram drasztikus változtatást vezetett be: mostantól csak azok indíthatnak élő adást, akiknek nyilvános fiókjuk van, és legalább 1000 követővel rendelkeznek. Korábban erre bárki jogosult volt, függetlenül a követők számától vagy a fiók beállításától. A döntés sok felhasználót felháborított, a közösségi médiában pedig tömeges tiltakozás indult – számolt be róla az Origo.

Az intézkedés az Instagramot olyan platformokhoz közelíti, mint a TikTok
Az intézkedés az Instagramot olyan platformokhoz közelíti, mint a TikTok Fotó: Fotó: Photo by Brett Jordan on Unsplash - Illusztráció

Ahogy az egyik posztban írták: „A korlátozás súlyos csapás a kisebb alkotók számára, és a feltörekvő influenszerek dolgát is jelentősen megnehezíti.”

Az intézkedés az Instagramot olyan platformokhoz közelíti, mint a TikTok, ahol szintén minimum ezer követő szükséges az élő közvetítésekhez. A YouTube ennél jóval rugalmasabb, ott elég 50 feliratkozó az élőzéshez. Bár az Instagram nem adott részletes magyarázatot a szigorításra, közölték, hogy a lépés célja az alacsonyabb minőségű streamek korlátozása. Emellett a Meta számára komoly megtakarítást is jelent, hiszen az élő közvetítések biztosítása kifejezetten drága.

Óriási változások zajlottak a közösségi médiában az elmúlt években. Az alkalmazást Kevin Systrom és Mike Krieger alapította 2010-ben, majd a Facebook 2012-ben 1 milliárd dollárért vásárolta meg, amikor mindössze 13 alkalmazott dolgozott a cégnél. 2025 elejére a platform körülbelül 2 milliárd havi aktív felhasználót és több mint 500 millió napi aktív felhasználót számlált, amivel a Facebook és a YouTube után a világ harmadik legnépszerűbb közösségi médiafelülete lett.

A legtöbb Instagram-felhasználó Indiában él, ahol 413 millióan használják a platformot, míg az Egyesült Államokban 171 millió, Brazíliában pedig 140 millió a regisztráltak száma. A 25 és 34 év közöttiek a legaktívabbak, ők a teljes felhasználói bázis több mint 31 százalékát adják.

Marketing szempontból a felület továbbra is kiemelt jelentőségű: 2024-ben világszerte a marketingesek 79 százaléka használta az Instagramot hirdetéseihez. Ezáltal befolyásosabbnak számít, mint a LinkedIn, a YouTube, az X vagy a TikTok. A mostani változtatás azonban kérdésessé teszi, hogyan alakul a kisebb szereplők jövője a platformon.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.