1.MP4/2 – McLaren [1984–86]
Nem lehet vitatkozni a McLaren MP4/2 listára kerülésével. Három szezon, három versenyzői és két konstruktőri vb-cím. Alain Prost, Niki Lauda és később Keke Rosberg vezetésével a McLaren ezzel az autóval újraélte a 70-es évek sikereit. Az autó végül a 48 versenyéből 22-t nyert és két bajnok megkoronázásában játsszon szerepet: Laudáéban és Prostéban.
* * *
2.Lotus 72 [1970–75]
Nemcsak az egyik leghíresebb autó, hanem a legsikeresebb is. Jochen Rindt az első figyelemre méltó versenyző az autóban, aki négy egymást követő győzelmet aratott, mielőtt életét vesztette. Ugyanakkor a már megszerzett pontok elegendőnek bizonyultak, hogy posztumusz övé legyen a vb-cím. Fittipaldi volt az autó másik vb-t nyert pilótája, de a Lotus 1970-ben, 1972-ben és 1973-ban is megnyerte a konstruktőri címet. 20 győzelem és 39 pódium az összesített rekordja egy autónak, amelyet annyian szerettek.
* * *
3.250F – Maserati [1954–60]
Lehet, hogy nem a legdominánsabb autó ebben a listában, de hosszú élettartama lenyűgöző. 1954-ben debütált, és Juan Manuel Fangio vezetésével megnyerte az első két versenyt. Aztán Fangio a Mercedeshez igazolt, de további győzelmek következtek, mivel Stirling Moss 1956-ban megnyerte a Monacói GP-t és az Olasz GP-t. Fangio 1957-ben visszatért a 250F volánja mögé és a hét verseny közül haton dobogós lett, amivel megnyerte a világbajnokságot
* * *
4.500 – Ferrari [1952–53]
Az autó szinte két egész szezonban ment anélkül, hogy elvesztett volna egyetlen versenyt is. Az autó 14 versenyből 14-et nyert, mielőtt Juan Manuel Fangio visszatért, és megszakította a sorozatot. Ez a hihetetlen teljesítmény tette lehetővé Alberto Ascari számára, hogy két világbajnokságot nyerjen, és sorozatban kilenc versenyen győzzön.
* * *
5.MP4/4 – McLaren [1988]
1988-ban 16 versenyből 15-et nyert meg, és 16-ból 15 pole pozíciót szerzett. Bizonyára az Ayrton Senna, Alain Prost duó is segítette az ügyet, de az autó önmagában is lenyűgöző volt. A 199 konstruktőri pont nem tűnik óriási számnak a maiakhoz képest, de ha beleszámítjuk, hogy a pontozás akkoriban teljesen más volt – a győzelemért is csak 9 pont járt –, akkor a 199 már elismerés-re méltó.
* * *
6.RB9 – Red Bull [2013]
A Red Bull 2010 és 2013 között egymás után négyszer nyerte meg a konstruktőri világbajnokságot, vagyis az osztrák csapat uralta ezt az időszakot. Bár az RB7 is 650 pontot gyűjtött 2011-ben, mégis a 2013-as RB9-et tartják többre, miután Sebastian Vettel ezzel a versenyek 68 százalékát nyerte meg a szezonban, az utolsó kilencet egyhuzamban.
* * *
7.W07 Hybrid – Mercedes [2016]
2014-ben és 2015-ben a Mercedes rendkívül könnyedén megszerezte a konstruktőri címet, mindkét évben meghaladta a 700 pontot (701, illetve 703). Úgy tűnt, ettől nagyobb dominanciát elképzelni sem lehet, aztán jött a W07 és 765 pontot gyűjtött. A Brackley-bázisú csapat a 21 versenyből 19-et nyert. Hihetetlen, de az időmérőn elért eredmények még jobbak voltak, hiszen a monacói kivételével mindig megszerezték az első rajtkockát.
* * *
8.F2004 – Ferrari [2004–05]
Milyen versenygép követhet egy olyan sikeres autót, mint az F2002? Nagyon egyszerű: az F2004. A monacói kiesés kivételével Michael Schumacher a szezon első 13 versenye közül 12-t behúzott. Rubens Barrichello a lehető legjobb módon támogatta őt, két győzelmet ért el, mellette pedig 12 dobogós helyezést.
* * *
9.F2002 – Ferrari [2002–03]
Az F2002 2002-ben minden versenyt megnyert, kivéve a monacóit. Michael Schumacher és Rubens Barichello kilencszer zárt az első és második helyen. Az autó annyira jó volt, hogy versenyképes maradt a 2003-as szezon elejére is, és Schumacherrel nyert a 2003-as San Marinó-i GP-n. Minden idők egyik legjobb Ferrarija volt ez.
* * *
10.FW14 – Williams [1991–92]
Az 1991-ben debütált autó gyengén kezdte a szezont, mind Nigel Mansell, mind pedig Riccardo Patrese háromszor esett ki az első négy futamon, a csapat viszont megfordította a helyzetet, és végül a 2. helyen zárta a bajnokságot. 1992-ben a frissített FW14B-vel viszont már meg sem állt az első helyig, Mansell már augusztusban ünnepelhette a címet, és a csapat 164 ponttal zárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.