A Forma–1 új tulajdonosa, a Liberty Media már nemcsak beszél róla, hogy közelebb akarja hozni a közönséghez a sorozatot, tesz is érte. A szurkolóknak pedig bejönnek az újítások, a pályákon szinte mindenhol emelkednek a nézőszámok.
S hogy melyek ezek a látogató-csalogató intézkedések?
A legszerencsésebbek egy kétüléses Minardiban utasként száguldhattak végig hétvégén a barcelonai pályán, de a pilóták által is használt szimulátort bárki ingyen kipróbálhatta. Emellett a vállalkozó kedvűek megkoreografálhatták, hogyan ünnepelnének a dobogón, vagy átélhették, hogy kockás zászlóval leintik a futamgyőztest. A reakcióidőt felmérő reflexgépnél pedig az is kiderült, kiből lehetne valójában autóversenyző.
Míg a korábbi jogtulajdonos, Bernie Ecclestone megtiltotta a versenyzőknek, hogy a bokszból és a paddockból videókat és fotókat posztoljanak a közösségi oldalukra, addig ez újabban már nemcsak engedélyezett, hanem szinte kötelező. Az sem véletlen, hogy a Spanyol Nagydíjon kiemelték a nézők soraiból a Kimi Räikkönen kiesése miatt sírva fakadó kis-fiút, aki aztán családjával együtt találkozhatott a finn versenyzővel a Ferrarinál, sőt még ajándékot is kapott tőle. Az ilyen fogásokkal lehet megnyerni a fiatalokat egy életre a sportágnak.
Hasonlóan jó ötlet a Brit Nagydíjra indított játék, amelynek fődíja, hogy két néző egy éjszakát tölthet a Williams garázsában, Felipe Massa autója mellett a futam előtt.
Vagyis az amerikaiak a legjobb úton haladnak afelé, hogy a Forma–1 minden egyes hétvégéjét egy-egy mini Super Bowllá alakítsák, rengeteg szurkolóbarát betétprogrammal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.