Mégis mennyivel jobb az idei versenygépe?
A motor, a karosszéria és az első felfüggesztés terén is módosult az autó, átlagosan egy-két tizedmásodpercekben mérhető a gyorsulása. Szóval nem arról van szó, hogy akkorát léptünk előre, hogy miénk lesz a mezőnyben a legjobb kocsi, de szerintem akad majd olyan hétvége, ahol a Honda lehet a referencia – mondta a vb-4. magyar pilóta.
A mezőny is átalakult kicsit: gyengült vagy erősödött?
Erősödött. Igaz ugyan, hogy kettővel kevesebb a gyári Citroën, összességében azonban öt autójuk lesz, hiszen a Sebastien Loeb csapatában futó három privát gép ugyanolyan jó. A tesztek alapján a Volvo is nagyon erős, ez már kapásból hét kocsi. S akkor még ott van a két hondás csapattársam, a korábbi F1-es Tiago Monteiro és a túraautó-világbajnok Robert Huff, szóval tízünk közül bárki labdába rúghat majd a dobogós helyezésekért. Tavaly ez a szám hat-nyolc volt.
Mégis optimistább, mint egy éve ilyenkor.
Mert technikai szinten javultunk, és gyáriként azért jobb lehetőségeim vannak. Hiszek abban, hogy sikeres évet zárhatok.
Korábbi csapatfőnöke, Zengő Zoltán maradhatott a menedzsere?
Zolival nagyon jó volt a viszonyunk, és ez ezentúl is így marad. Ha ezt menedzseri szerepként értelmezzük, az is helytálló.
A pályán viszont ellenfelek lesznek.
Természetesen ott mindenki a saját érdekeit nézi.
Új csapatánál nem aggódnak, hogy belső titkokat, beállításokat árul el Zengőéknek?
Szerencsére nem kell lakatot tennem a számra, hiszen ők is Hondával versenyeznek, s közös érdek, hogy minden autó jól szerepeljen.
Az új szerződéssel nyilván anyagilag is jobban járt, elárulja, mennyivel?
Biztos vagyok benne, hogy most is többen vannak a mezőnyben, akik nagyságrendekkel többet keresnek nálam. De nincs okom panaszra, büszke vagyok arra, amit elértem. Különben meg számomra fontosabb a jó csapat és a versenyképes autó a pénznél. Most is ugyanolyan körülmények között élünk a feleségemmel, Johannával, mint eddig, nem kezdtem őrült költekezésbe.
A szurkolói elfogadták a csapatváltását?
Úgy érzem, igen, ezért remélem, továbbra is kíváncsiak lesznek rám. Ráadásul mivel a Zengő Motorsport ott maradt a mezőnyben, most már több magyar versenyzőért is szoríthatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.