A gyári Honda pilótává előlépő Michelisz Norbert optimistán várja a túraautó-vb-t, a pénz viszont továbbra is csak másodlagos számára. A Zengő csapat előtt pedig riválisként sem lesznek titkai.
Mégis mennyivel jobb az idei versenygépe?
A motor, a karosszéria és az első felfüggesztés terén is módosult az autó, átlagosan egy-két tizedmásodpercekben mérhető a gyorsulása. Szóval nem arról van szó, hogy akkorát léptünk előre, hogy miénk lesz a mezőnyben a legjobb kocsi, de szerintem akad majd olyan hétvége, ahol a Honda lehet a referencia – mondta a vb-4. magyar pilóta.
A mezőny is átalakult kicsit: gyengült vagy erősödött?
Erősödött. Igaz ugyan, hogy kettővel kevesebb a gyári Citroën, összességében azonban öt autójuk lesz, hiszen a Sebastien Loeb csapatában futó három privát gép ugyanolyan jó. A tesztek alapján a Volvo is nagyon erős, ez már kapásból hét kocsi. S akkor még ott van a két hondás csapattársam, a korábbi F1-es Tiago Monteiro és a túraautó-világbajnok Robert Huff, szóval tízünk közül bárki labdába rúghat majd a dobogós helyezésekért. Tavaly ez a szám hat-nyolc volt.
Mégis optimistább, mint egy éve ilyenkor.
Mert technikai szinten javultunk, és gyáriként azért jobb lehetőségeim vannak. Hiszek abban, hogy sikeres évet zárhatok.
Korábbi csapatfőnöke, Zengő Zoltán maradhatott a menedzsere?
Zolival nagyon jó volt a viszonyunk, és ez ezentúl is így marad. Ha ezt menedzseri szerepként értelmezzük, az is helytálló.
A pályán viszont ellenfelek lesznek.
Természetesen ott mindenki a saját érdekeit nézi.
Új csapatánál nem aggódnak, hogy belső titkokat, beállításokat árul el Zengőéknek?
Szerencsére nem kell lakatot tennem a számra, hiszen ők is Hondával versenyeznek, s közös érdek, hogy minden autó jól szerepeljen.
Az új szerződéssel nyilván anyagilag is jobban járt, elárulja, mennyivel?
Biztos vagyok benne, hogy most is többen vannak a mezőnyben, akik nagyságrendekkel többet keresnek nálam. De nincs okom panaszra, büszke vagyok arra, amit elértem. Különben meg számomra fontosabb a jó csapat és a versenyképes autó a pénznél. Most is ugyanolyan körülmények között élünk a feleségemmel, Johannával, mint eddig, nem kezdtem őrült költekezésbe.
A szurkolói elfogadták a csapatváltását?
Úgy érzem, igen, ezért remélem, továbbra is kíváncsiak lesznek rám. Ráadásul mivel a Zengő Motorsport ott maradt a mezőnyben, most már több magyar versenyzőért is szoríthatnak.