A hétvégén rajtoló F1-es idényben több debütálóval is számolni kell. Kérdés, mennyire válik be az újonc Haas csapat, a bakui helyszín, vagy a legfontosabb szabályváltozás, a megreformált időmérő edzés.
– Nem vagyok a kvalifikáció megváltoztatásának a rajongója, ahogy egyetlen pilóta sem – mondta a négyszeres világbajnok Ferrari-pilóta, Sebastian Vettel. – Nem értjük, mi volt a baj a régivel. Egyesek számára lehet, hogy izgalmas a véletlen szerepének növelése, az viszont fontos, hogy a sport sport maradjon, és végül a leggyorsabb versenyző álljon az élen.
Hogy miben áll a változás? A kvalifikáló edzés továbbra is három részre tagolódik, ám a pilóták egy idő után másfél percenként esnek majd ki. Vagyis a 16 perces Q1-ből hét perc után kezdenek hullani, egymás után hatan. Majd jön a 15 perces Q2, amelyből hat perc után heten búcsúznak. A 14 perces Q3-at nyolcan kezdik meg, az ötödik perctől kezdődik a fogyatkozás, így az utolsó másfél percben már csak ketten küzdenének meg a pole pozícióért.
2010 óta az amerikai Haas lesz az első újonc csapat a mezőnyben. A saját istállót alapító Gene Haas hat év alatt, a semmiből építette fel az együttesét, amely a hírek szerint 100 millió eurós (31 milliárd Ft) költségvetéssel rendelkezik. A hasonló próbálkozások sorra elvéreztek, egyedül a Manor (a Marussia utóda) maradt állva, amely fennállása óta mindössze két pontot szerzett. A motort a Ferraritól vásárolták, és egyik pilótájuk, Esteban Gutierez is Maranellóból érkezett, míg a másik Romain Grosjean a Lotustól.
A 21 futamos versenynaptárban egyetlen új helyszín, Azerbajdzsán kapott helyet, amely tízéves szerződést kötött a száguldó cirkusszal.
A bakui pályáról tudni kell, hogy utcai, amely a történelmi óvároson is áthalad. A Neftchilar sugárúton – több mint két kilométerével ez lesz az idei leghosszabb egyenes – pedig akár 340 kilométeres sebességet is elérhetnek majd a pilóták.