Fernando Alonso több társa véleményét fogalmazta meg, amikor kijelentette, lassan nem autóversenyzőnek, hanem repülőgép-pilótának érzik magukat. Ahelyett ugyanis, hogy tövig nyomhatnák a gázt, és a határon autóznának, állandóan gombokat kell nyomogatni, tárcsákat csavargatni, és a kijelző adataira ügyelni.
– Nagyon sok rádióbeszélgetés zajlik a pilóta és a csapata között arról, hogy minden jól működik-e az autóban, miket kell állítani a kormányon, mennyire szabad menni, éppen milyen módba kell váltani, ezért ez már inkább mentális kihívás. Mert, ha figyelmen kívül hagyom ezeket, és jobban nyomom a gázt, akkor az hatással lesz a gumikra, az üzemanyag-fogyasztásra, és végül még inkább lelassulok. Ez a típusú vezetés már nem az igazi – kesergett a kétszeres világbajnok spanyol. Hogy mennyire frusztrálja a helyzet, az a kanadai futamon ki is derült, amikor a rádióban visszaszólt a mérnökének, aki benzinspórolásra buzdította: „Nem akarom! Elég gondom van így is, és nem szeretnék amatőrnek kinézni. Szóval versenyzem, aztán majd később spórolok az üzemanyaggal”.
Carlos Sainz Jr., a Toro Rosso pilótája is hasonlóan látja: – Fizikailag már nem olyan nagy kihívás a Forma–1, mint mondjuk tíz éve, de mentálisan borzalmasan nehéz. Jobb lenne, ha egyszerűsödne, és inkább arra összpontosíthatnánk, hogy gyorsuljanak az autók. Most a vezetésre csupán húsz százalék energiánk marad, a többi a kütyükre és minden másra megy el, ennek azért fordítva kellene lennie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.