A tavalyi gyengélkedés után a Red Bull csapat újra nagy dobásra készül. Lopakodófestésük telitalálat, a frászt hozta a vetélytársakra.
Az idei első F1-es teszt nyitónapján – az eredményektől függetlenül – mindenki a Red Bull istállóról beszélt. Mert míg korábban arról érkeztek a hírek, hogy az sem biztos, hogy a 2010 és 2013 között zsinórban négy vb-címet szerző gárda időben elkészül az új, RB–11-es modellel, miután Daniel Ricciardo délelőtt végül pályára gurult, már arról suttogtak, Christian Hornerék csak altatták az ellenfeleket.
A tervezők megint kitaláltak valamit, ami világverővé teszi az autójukat.
Mi másért jelentek volna meg álcafestéssel? Ráadásul szaktanácsadójuk, Helmut Marko még rá is tett egy lapáttal, amikor kifejtette, ezt a terepszínt a második világháborúban használták az angolok, hogy megtévesszék a német haditengerészetet. S nem véletlen a választásuk, így akarják elrejteni a kíváncsi tekintetek elől a kocsi vonalait, egyedi megoldásait.
Persze akadtak olyanok is, akik szerint a kényszer szülte a Red Bull zebramintáját, mivel olyan későn mentek át a törésteszten, hogy már nem sikerült a végleges színt fölvinniük.
– Vannak változások, amelyek érintik az autó orrát, de a módosítások zöme a borítás alatt található – mondta talányosan Rob Marshall tervező.
Egy biztos, külső ide vagy oda, szerdára, az első teszt végére nagyjából kiderül, mekkora sebességet takar a furcsa mázolás.