A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakértői közül többen hajlanak arra, hogy Jules Bianchi súlyos balesetét az idén bevezetett fékrendszer okozta, vagyis nem a 25 éves pilóta hibázott.
A FIA tíztagú bizottságot állított fel, hogy kiderítse, mi vezetett a fiatal francia pilóta balesetéhez a Japán Nagydíjon. A pályáról kicsúszó Bianchi – akinek az agyműtét után sikerült stabilizálni az állapotát, ám továbbra is az életéért küzd – ugyanis a nyomok alapján fékezés nélkül csapódott az épp egy Sauber-autó mentését végző darus kocsinak.
Az Autosprint olasz lap szerint könnyen lehet, hogy az egy héttel később, az Orosz Nagydíjon még elindított másik Marussia versenygéppel is azért állt ki mindössze kilenc kör után Max Chilton, mert nem érezte magát biztonságban benne. Ráadásul az eddigi gyakorlattal ellentétben az istálló később sem adott hivatalos magyarázatot arra, miért adta fel Chilton a nagydíjat.
Ennek tükrében még inkább értelmet nyernek a versenyző édesanyjának két hete elhangzott szavai, aki a francia RTL-nek azt nyilatkozta: sokan sokfélét mondanak a fia súlyos balesetével kapcsolatban, hogy elhárítsák magukról a felelősséget, mert a Forma–1 nagyon nagy üzlet.
Nos, tény, nem jönne jól a száguldó cirkusznak, ha kiderülne, hogy az új brake-by-wire jellegű fékrendszer megbízhatatlan.