Megvetették a nők a lábukat az Forma 1-ben

Forma–1
PUBLIKÁLÁS: 2014. július 26. 11:15
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a Forma–1 csupán a férfiak világa. Habár egy teljes jogú pilótanőre még várnia kell a mezőnynek, egyre több hölgy veti meg a lábát a sportágban.
Jánosy Károly, Csanálosi Beáta

Nagy idők nagy tanúja

Agnes Carlier de Laborderie 1983 óta dolgozik a For­ma–1-ben PR-menedzserként, így közelről láthatta Niki Lauda, Alain Prost vagy éppen Ayrton Senna vb-győzelmét is. S persze itt volt Budapesten, amikor még csak tárgyaltak a mogyoródi pálya megépítéséről.

– Akkoriban is dolgozott néhány nő az F1-ben, de manapság már jóval többen vagyunk – mondta Agnes, aki akár könyvet is írhatna az élményeiről. – Egyelőre nincsenek ilyen terveim, pedig tényleg eseménydús évtizedeim voltak. S hogy mi a legnagyobb különbség az akkori és a mostani versenyzők között? Akkor nem kerestek technikai kifogásokat a pilóták, a maguk számlájára írták a balsikereket.

Vezető szerepben

A 43 éves Monisha Kaltenborn az első csapatfőnöknő a For­ma-1-ben, és társtulajdonosa a Sauber istállónak. Jól végzi a dolgát, hiszen harmadik éve őrzi pozícióját ebben a férfias közegben, korábban Bernie Ecclestone lehetséges utódjaként is szóba került a neve.

Emellett a Nemzetközi Automobil Szövetség Nők a motorsportban bizottságának is tagja, s férjével, Jensszel két gyermeket nevelnek a Sauber hinwili gyárához közeli Küsnachtban.

Sir Frank Williams lánya, a 34 éves Claire is már 12 éve a száguldó cirkuszban dolgozik, végigjárta a ranglétrát, kommunikációs szakemberként kezdte, s mára a helyettes csapatvezető posztig küzdötte föl magát.

Közel a tűzhöz

Susie Wolff, a Williams tesztpilótája áll a legközelebb ahhoz, hogy egyszer lehetőséget kapjon az évek óta kizárólag fér­fia­kat felsorakoztató mezőnyben. A 32 éves versenyző a Formula Renault sorozatban kezdte ­pályafutását, kipróbálta magát a Formula–3-ban és a DTM-ben is, mielőtt csatlakozott a száguldó cirkuszhoz. Idén pedig Silverstone-ban és Hockenheimben már bemutatkozhatott az első szabadedzésen, utóbbin ráadásul nem is rossz eredménnyel, hiszen öt férfi pilótánál is gyorsabbnak bizonyult.

Csinos képernyősök

Sok férfi kollégája irigyli Laurie Delhostalt. A francia Canal+ ­tévétársaság riporternőjének gyakrabban és szívesebben szólalnak meg a pilóták.

– Másfél éve dolgozom a Forma–1-ben, előtte tíz évig dolgoztam a társaságnál, de nem a külső volt a legfontosabb a kiválasztásnál, inkább a korábbi munkáim és a nyelvtudás miatt esett rám a választás – árulta el Laurie, és hozzátette, barátja is megszokta már, hogy sokat utazik, az F1 nem ment a párkapcsolata rovására.
Egyébként a pilóták közül is akad, aki tévés párt választott, elég csak Romain Grosjeanra gondolni, aki a TF1 riporternőjét, Marion Jollest vezette oltár elé, de David Coulthard is egy interjú kapcsán ismerte meg nejét, Karen Miniert.

Vendéglátás felsőfokon

Borsos Vanda három éve járja a világot a Red Bull istállóval. Igaz, viszonylag keveset lát a száguldó cirkusznak otthont adó országokból, hiszen zsúfoltak a napjai a motorhome-ban dolgozó lánynak, aki a vendéglátást koordinálja.

– Naponta háromnegyed hatkor kezdünk, és szinte sosem végzünk este nyolc előtt – mondta Vanda, aki öt-hat ember munkáját irányítja, miközben ő is gondoskodik a vendégek jóltartásáról. – Nem könnyű munka, de azért sokan irigyelnek, hogy itt, a világ legjobb pilótáinak a közelében lehetek, sőt beszélgethetek is Vettelékkel.

Reflexteszt a Lotus pilótáival

A Lotus Ladies Cup versenyzője, Bende Adrienn Michelisz Norbettel, a WTCC magyar pilótájával az oldalán vette fel a harcot a Lotus istálló két Forma–1-esével, Romain Grosjeannal és Pastor Maldonadóval egy reflexteszten.
– Miközben Budapest látványosságai mellett suhantunk el a Dunán, koncentrálni kellett, hogy ne maradjunk szégyenben a Lotus pilótái ellen. Norbival jó csapatot alkottunk, 179-179-es döntetlent értünk el – mesélte Adrienn. 

Schumi gépét árulja a családja

A Bild megtudta, hogy Michael Schumacher felesége, Corinna 20 millió euróért árulja a hétszeres F1-es világbajnok családfő Falcon 2000EX típusú magánrepülőjét, amelyet az MS monogram díszít.
A gép azóta nem volt használatban, hogy Schumi síbalesetet szenvedett. Az agyműtéten átesett, majd közel fél év után mesterséges kómából felébresztett sportember rehabilitációja jelenleg Lausanne-ban zajlik.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.