Vettelt üldözi a balszerencse

Forma–1
PUBLIKÁLÁS: 2014. június 24. 23:15
Nem vitás, Sebastian Vettelen idén átok ül. Az eddigi nyolc futam alatt jó, ha egy olyan akadt, amikor semmilyen technikai gond nem hátráltatta. A spielbergi pályán a Renault-motor hagyta cserben.
cs

Az elmúlt négy év az ünneplésről szólt Vettel számára, ám úgy látszik, a sors most benyújtja a számlát. Míg csapattársa, Daniel Ricciardo alatt rendesen fut a Red Bull, addig a német címvédő már három nagydíjat is föladni kényszerült, s mindössze kétszer csípte el a dobogó legalsó fokát. Nem csoda, hogy a korábban előszeretettel viccelődő pilótát újabban ritkán látni mosolyogni a bokszutcában, s már nyilatkozni sincs kedve.

– Őszintén szólva, nincs sok kedvem beszélni – mondta az osztrák verseny kudarca után. – Nem túl vidám, hogy egyik pillanatban a gázra lépve nem történik semmi, aztán pár pillanattal később minden megy tovább, mintha mi sem történt volna. Nem tudom, miért pont nálam jön elő a sok műszaki hiba, de ez van. Hogy mit gondolok a világbajnokságról? Ehhez igazán nem kell zseninek lenni. Itt állok, ismét pont nélkül. Nem mondom, hogy már hozzászoktam, de lassan egyre könnyebben veszem…

 

A címvédő eddigi pechsorozata

Ausztrál Nagydíj: a Renault-motor már az időmérőn „betegeskedett”, csak a 12. helyre kvalifikálta magát. A futamon az erőforrás egyik hengere nem működött, pár kör után feladta a küzdelmet.
Maláj Nagydíj: az első szabadedzésen ismét a motorral adódtak gondjai, az egységes elektronikai rendszer (ECU) romlott el.
Bahreini Nagydíj: a motor turbónyomása mondta föl a szolgálatot, de az autó vezethetőségére is panaszkodott a címvédő.
Spanyol Nagydíj: Vettel új vázat kapott, erre autója elektronikája állt le már a szabadedzésen. Az időmérőn a váltó romlott el, így csak a 15. rajthelyről indulhatott.
Monacói Nagydíj: az időmérőn az energiavisszanyerő rendszer (ERS) rakoncátlankodott, a futamon aztán a turbó adta meg magát, kiesett.
Osztrák Nagydíj: a kvalifikáción nem volt elég gyors az autója, így 12. lett. A futamon a második körben elment a hajtás, s utána ugyan magához tért a kocsi, körhátrányba került, így inkább a technika kímélése miatt feladta. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.