Gyanúba keveredett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA): nem elég, hogy a Red Bull pilótáját, Daniel Ricciardót az általuk felügyelt mérőműszer alapján zárták ki, a Ferrari is miattuk szenvedett.
Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője már megtámadta a FIA döntését, amiért szabálytalan, azaz túlzott üzemanyag-áramlásért utólag megfosztották a második helyétől ausztrál pilótájukat a melbourne-i idénynyitón.
Szerinte ugyanis a szövetség által biztosított szenzor, ami már a tesztek alatt is megbízhatatlan volt, megint össze-vissza mért, és ezt bizonyítani is tudják. Ezért mentek végül a saját fejük után, és hagyták figyelmen kívül a FIA futam alatti figyelmeztetéseit.
Nos, nemcsak a Red Bull dühös, az Auto und Motor Sport úgy értesült, hogy a másik topcsapattal, a Ferrarival is kitoltak. A FIA kontrollálta ugyanis azt a programot, ami a fékerő-visszanyerésért felelős, és ez a Ferrari-motoroknál egyszerűen nem működött. Ezért aztán Fernando Alonso és Kimi Räikkönen a versenyen jelentős lóerőhátrányba került.
A rajongók pedig máris összeesküvés-elméletet gyártanak, miszerint a fejesek idén érezhetően a német motorgyártónak, a Mercedesnek akarnak kedvezni, amely a saját istállója mellett a McLarent, a Williamset és a Force Indiát látja még el erőforrással.
Tény, hogy a nyitó futam első hat versenyzője közül öten Merci-motoros autóval értek célba, csupán a ferraris Alonso tudott befurakodni közéjük (4.). És ki tudja, hogyan alakul a sorrend, ha Lewis Hamilton (Mercedes) és Felipe Massa (Williams) – előbbi műszaki hiba, utóbbi versenybaleset miatt – nem búcsúzik idő előtt.