Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője már megtámadta a FIA döntését, amiért szabálytalan, azaz túlzott üzemanyag-áramlásért utólag megfosztották a második helyétől ausztrál pilótájukat a melbourne-i idénynyitón.
Szerinte ugyanis a szövetség által biztosított szenzor, ami már a tesztek alatt is megbízhatatlan volt, megint össze-vissza mért, és ezt bizonyítani is tudják. Ezért mentek végül a saját fejük után, és hagyták figyelmen kívül a FIA futam alatti figyelmeztetéseit.
Nos, nemcsak a Red Bull dühös, az Auto und Motor Sport úgy értesült, hogy a másik topcsapattal, a Ferrarival is kitoltak. A FIA kontrollálta ugyanis azt a programot, ami a fékerő-visszanyerésért felelős, és ez a Ferrari-motoroknál egyszerűen nem működött. Ezért aztán Fernando Alonso és Kimi Räikkönen a versenyen jelentős lóerőhátrányba került.
A rajongók pedig máris összeesküvés-elméletet gyártanak, miszerint a fejesek idén érezhetően a német motorgyártónak, a Mercedesnek akarnak kedvezni, amely a saját istállója mellett a McLarent, a Williamset és a Force Indiát látja még el erőforrással.
Tény, hogy a nyitó futam első hat versenyzője közül öten Merci-motoros autóval értek célba, csupán a ferraris Alonso tudott befurakodni közéjük (4.). És ki tudja, hogyan alakul a sorrend, ha Lewis Hamilton (Mercedes) és Felipe Massa (Williams) – előbbi műszaki hiba, utóbbi versenybaleset miatt – nem búcsúzik idő előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.