Két héttel a Forma–1-es szezonrajt előtt a nagycsapatok közül a Mercedes tűnik az abszolút favoritnak, míg a címvédő Red Bullnál már nem is tagadják, óriási lemaradásban vannak.
Sebastian Vettel nem szokott hozzá, hogy egy-két kör után cserbenhagyja a Red Bull-versenygép. Nos, a négyszeres világbajnok német lassan megedződik, ugyanis a idény eleji három teszten szinte kivétel nélkül mindig akadt valami gond az autójával.
A hírek szerint a mindig maximumra törekvő német pilóta meglehetősen rosszul tűri a sorozatos kudarcot. S ugyan az is elterjedt a bokszutcában, hogy otthagyva csapot-papot kijelentette főnökeinek, addig nem ül be újra az autóba, amíg az ilyen gyenge, Christian Horner csapatvezető ezt cáfolta.
– Nem tudtunk folyamatosan tesztelni az autónkkal, így a lemaradásunk relatíve nagy a riválisokhoz képest – mondta Vettel. – De ezt nem szabad túldramatizálni, hiszen az első versenyen már sokkal jobb lehet a helyzet. Az elsődleges célunk azonban az, hogy az autó megbízhatóan fusson és célba tudjon érni. Ez idén nehezebb lehet, mint eddig bármikor…
A Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko konkrét adatokkal igazolta a hátrányukat. Szerinte Lewis Hamilton és Nico Rosberg Mercedese jó 165 lóerővel erősebb az övéknél, s közel 30 km/órával gyorsabb. Ez pedig óriási különbség. S ugyan a Ferrari a második bahreini teszt végére már kezdett magához térni, azt rebesgetik, hogy Fernando Alonso kocsija is legalább 75 lóerővel kevesebbet tud, mint a Mercik.
Nem csoda, hogy a március 16-i idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a legnagyobb fogadóirodák Hamiltont és Rosberget tartják esélyesnek a győzelemre.
Schumacher kanyarja
A bahreini Forma–1-es pálya első kanyarját a súlyos síbalesete miatt két hónapja mesterséges kómában tartott Michael Schumacherről nevezték el, amire a pilóta családja is áldását adta. Egyébként nem az első Schumi-kanyar: a nürburgringi pálya 8–9-es kombinációját 2007 óta a Schumacher S-nek hívják.