Az amerikai Forbes magazin összeállította a legjobban kereső sportolónők listáját. Marija Sarapova az éllovas, noha nem ő vezeti tenisz-világranglistát. A top 10-ben még hatan képviselik a sportágat.
1. Marija Sarapova orosz, teniszező
Kereset: 29 millió dollár (pénzdíj: 6 millió dollár, szponzorok: 23 millió dollár)
Teljesen mindegy, mit csinál a pályán, Sarapova rendre vezeti a listát. Azóta, hogy 16 esztendősen győzött Wimbledonban, egyeduralkodó pénzügyi vonalon: a hórihorgas orosz meghódította Amerikát és a világot. 6,4 milliárd forintos bevétele nagyobb részét szponzori pénzek teszik ki, olyan cégek támogatják, mint a Head és a Nike.
2. Serena Williams amerikai, teniszező
Kereset: 20,5 millió dollár (pénzdíj: 8,5 millió dollár, szponzorok 12 millió dollár)
Serena 31 évesen a legidősebb világranglista-vezető, súlyos betegsége után nagy kitartással lett éllovas újra. Nehezebb időszakában támogatói elhagyták, most mégis cégek tucatjai – például Nike, Wilson, Gatorade, OPI, HSN, Sleep Sheets, Mission, Miami Dolphins – támogatják.
3. Li Na kínai, teniszező
Kereset: 18,2 millió dollár (pénzdíj: 3,2 millió dollár, szponzorok: 15 millió dollár)
A tenisz-világranglista ötödikje leginkább kínai nemzetiségének köszönheti jelentős bevételét, hiszen hazája óriási piacot jelent a multicégeknek. Támogatói között van a Babolat, a Nike, a Samsung és a Mercedes – számos kínai cég mellett.
4. Viktorija Azarenka fehérorosz, teniszező
Kereset: 15,7 millió dollár (pénzdíj: 6,7 millió dollár, szponzorok: 9 millió dollár)
Tavalyi 7,9 millió dolláros pénzdíja világrekord volt, 2012 júniusa és 2013 júniusa között is szépen keresett (6,7 millió dollár) a versenyeredményeivel. Cégek sora áll mellette: Nike, Wilson, American Express, Six Star Pro Nutrition, InstaForex és a Citizen Watch, s ő az első teniszező, akit a Red Bull támogat.
5. Danica Patrick amerikai, autóversenyző
Kereset: 15 millió dollár (pénzdíj: 6 millió dollár, szponzorok: 9 millió dollár)
A Daytona 500-on elért 8. helye a legjobb női eredmény eddig a kategóriájában, népszerűségét jelzi, hogy a Super Bowlon is feltűnt a Go Daddy reklámjában.