Nincs ma népszerűbb autóversenyző Magyarországon Michelisz Norbertnél: négy órával a hungaroringi rajtja előtt megtelt a legtöbb tribün. A Zengő Motorsport pilótája azzal hálálta meg a bizalmat, hogy bemelegítésként a legjobb időt autózta Hondájával, majd kiosztott több száz autogramot.
Az első futamra a célegyenes többi lelátója is benépesült, s a negyvenezer rajongó valódi karneváli hangulatot teremtett. Nem csoda, hogy ettől pluszlendületet kapott, és egy remek rajtot követően a vb-pontversenyt vezető francia Yvan Müller nyakán a második helyen vette az első kanyart, ügyesen kimaradva az ilyenkor szokásos lökdösődésből, amelynek többen is áldozatául estek.
S ugyan a rendelkezésére álló 12 kör alatt a háromszoros túraautó-világbajnok Müllert nem sikerült megelőznie, a második helye egy percig sem forgott veszélyben, pedig hondás márkatársa, a korábbi Forma–1-es Gabriele Tarquini próbálkozott mögötte.
– Keményen nyomtam a rajt után, de külső íven az első kanyarban nem volt esélyem előzni – mondta Michelisz. – A verseny második felében már vigyáznom kellett a gumikra, és mivel Müller nem hibázott, be kellett érnem a második hellyel. Szerettem volna itthon nyerni, de nem akartam kamikázeakcióba kezdeni, hogy aztán sírás legyen a vége. Az autó jól ment, ha így haladunk, az biztató a hátralévő futamokra nézve.
Zengő Zoltán csapattulajdonos a második futamon is porondmesterként vezényelte a lelkes publikumot, amely az ütközés után – Michelisz kocsiját rögtön az elején megtorpedózta Tarquini – megszerzett 8. helyet is tapssal jutalmazta. A második helyért kapott 18, a 8.-ért járó 3 vb-pont jól jöhet a végelszámolásnál.
Az Auto GP-s betétprogramban induló másik magyar, Kiss Pál Tamás két ötödik pozícióval mutatkozott be hazai pályán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.