Céget hirdet a mezein Barca

Barcelona
PUBLIKÁLÁS: 2012. november 21. 16:15
A következő idénytől a Qatar Airwayst reklámozza a Barcelona, amely története során először visel majd céglogót a mezén. Évi 30 millió euróért szakít hagyományával a katalán klub.
Bors

A dohai állami tulajdonban lévő légitársaság, a Qatar Airways emblémája váltja a Barcelona focicsapatának mezén jelenleg szereplő jótékonysági szervezet, a The Qatar Foundation logóját. A döntés hagyománybontó a katalán klub 112 éves történetében, hiszen még sosem fordult elő, hogy céget reklámozzanak a mezükön.

A Barcelona sokáig semmilyen logót nem nyomtatott a dresszekre, először 2006-ban változtatott a politikáján, akkortól a világszerte ismert UNICEF gyermeksegítő szervezetet népszerűsítette. 2010-ben aztán 150 millió eurós, vagyis 43 milliárd forintos, ötéves megállapodást kötöttek a Qatar Sports Investmentsszel. Két évig ugye továbbra is egy nonprofit vállalatot reklámoztak, ám volt egy záradék a megállapodásban, hogy a harmadik évtől az anyagi kondíciók fenntartása mellett a reklámozandó cég neve változhat, és változik is.

A bejelentés sok szurkolónál kiverte a biztosítékot, hiszen a Barcelona filozófiája mindig is az volt, hogy olyan üzenetet közvetítsen, amely megkülönbözteti őt a többi klubtól. A mai világban azonban már a katalán óriás sem teheti meg, hogy lemondjon a támogatók pénzéről, főleg úgy, hogy az évi 30 millió eurós (8,5 milliárd forint) mezreklám bevétele a legértékesebb a piacon, olyanokat előz meg, mint a Bayern München (Deutsche Telecom), a Manchester United (Chevrolet), a Manchester City (Etihad Airways) vagy éppen a Liverpool (Standard Chartered).

A Barcának nem okozott gondot a moszkvai BL-meccs: Dani Alves góljával és Lionel Messi duplájával 3-0-ra nyert.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.