Nem megy a németeknek hazai pályán. Hiába szerepel öt pilótájuk is a mezőnyben, legutóbb hat éve fordult elő, hogy hazai versenyző – Michael Schumacher – nyert a Német Nagydíjon. Talán majd vasárnap.
Kisajátította magának a Német Nagydíjat a Schumacher család. A futam 1951 óta íródó történetében háromszor nyert Michael és egyszer a testvére, Ralf, ám 2006 óta egyszer sem sikerült hazai pilótának diadalmaskodnia a futamnak otthont adó Hockenheimben és a Nürburgringen. Mintha hátrány lenne a hazai pálya. Pedig olyan versenyzőik vannak, mint Schumi, Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, Timo Glock és persze Sebastian Vettel. Utóbbi 2008-as debütálása idején 8. lett, majd 2., 2010-ben 3., tavaly pedig szinte minden futamot megnyert, ám otthon szégyenszemre még a dobogóra sem fért fel, csak negyedik lett.
– A hockenheimi pálya alig félórányira van szülővárosomtól, Heppenheimtől, mindig ott ülnek a lelátón családtagjaim, barátaim – nyilatkozta a tavalyi világbajnok Vettel. – Sajnos eddig csak dobogós helyezéseimnek örülhettek, de jó lenne otthon megszereznem idei második futamgyőzelmemet!
Michael Schumachernek azonban jóval nagyobb esélye van erre, egyre jobb és jobb Mercedesének nagyon fekszenek a hockenheimi hosszú egyenesek és a szűk kanyarok. Ráadásul idén, a visszatérése óta először, Valenciában újra a dobogóra állhatott. Rajongói szerint pályafutása legemlékezetesebb sikerét arathatná Hockenheimben.
– Igazi kihívás számunkra ez a futam – kommentálta saját esélyeit a 43 éves világbajnok. – Annál is inkább, mert idén már megmutattuk, hogy mire képes a Mercedes, és remélhetőleg újra megízlelhetem a győzelem ízét Hockenheimben.
Mellesleg a Mercedes csapat legutóbb 1954-ben nyert Német Nagydíjat Juan Manuel Fangio révén.
Kerékcsere két másodperc alatt
Mindent ki- és megpróbál a gyengélkedő McLaren annak érdekében, hogy újra versenyképes legyen. A hockenheimi futamra jelentősen megváltoztatta a kocsi oldaldobozait, és több más módosítást is végrehajtott. Mostanában pedig a kerékcserék gyorsaságán javítana.
– Egy másodperccel több vagy kevesebb idő a bokszutcában a verseny sorsát is eldöntheti – mondta Sam Michael, a csapat Williamstől érkezett sportigazgatója. – Két és fél éve betiltották a tankolást, mindenki a kerékcserékre koncentrál. Olyan csapattal kell rendelkezni, amely jól működik együtt, és az a célunk az idény végére, hogy állandóan 2,5 másodperces időt érjünk el.
2013-ra pedig a 2 másodpercet vették célba...