A hazai futamon nem voltak partiban a McLaren pilótái a Red Bullés a Ferrari-istálló versenyzőivel. Hiába sikerült a wokingi csapatnak látványosan lefaragni a kerékcserék idejét – ami az idény első felében rendre gyenge pontja volt –, a kocsik sebessége mégis messze elmaradt a várakozástól.
– Továbbra is számolunk a vb-címmel, de miután nincs meg a szükséges sebességünk, nehéz lesz versenyben maradnunk – kesergett Lewis Hamilton, miután Silverstone-ban nyolcadikként ért célba.
Sokan máris temetik a McLarent, amelynél a tervezésben látják a lassúság okát, ugyanis az MP4–27 modellek nem lépcsőzetes orral készültek. Márpedig a mezőnyből csupán a sereghajtó Marussia választott még ilyen megoldást. Persze ez nem olyasmi, amit egyik futamról a másikra meg lehetne változtatni.
– Nem vagyok aerodinamikai szakember, de ez a probléma már a jövő évi autót is érinti – tette hozzá szűkszavúan Hamilton, amikor arról faggatták, szerinte eltervezték-e a gépét a sima orral.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh a hullámvölgybe kerülés ellenére sem borúlátó. A szakember biztos benne, amint felkerülnek az újításaik az autóra, megtáltosodik.
– Két hét múlva Németországba már egy nagyobb fejlesztési csomaggal érkezünk, ami meghozhatja a remélt sikert – mondta Whitmarsh. – Keményen dolgozunk, hogy megértsük a gumikat és minimalizáljuk a hibákat. A kerékcserék szerencsére már elég jól mennek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.