Fejben nyert Hamilton

Forma–1
PUBLIKÁLÁS: 2012. június 12. 21:15
Montrealban végleg bebizonyosodott, az idei Forma–1-es idényben nem a versenyzői képesség, még csak nem is az autó végsebessége a döntő, hanem a gumitaktika, amit most a McLaren nyert.
cs

 

A Kanadai Nagydíjon a Sauber autók érték el a legnagyobb végsebességet, Kobajasi Kamui 324,8 kilométer/ órával, míg Sergio Pérez 324,6-tal száguldott át a mért ponton, miközben a végső győztes Lewis Hamilton csak 322,2-t tudott kicsikarni McLarenjéből. Ennél is beszédesebb azonban, hogy a csapatok pontversenyét vezető Red Bull gépei a sereghajtók (316 km/h).

A futam leggyorsabb köre (1:15.752) a bikák címvédőjének, Sebastian Vettelnek a nevéhez fűződik, ám így is csak a negyedik helyen zárt, pedig az első Hamiltontól csupán 1:17.020-ra futotta.

Mi ebből a tanulság? Hogy idén sokkal fontosabb, ha valaki jól sáfárkodik a rendelkezésére álló Pirelli-gumikkal, mint ha minél nagyobb teljesítményt tapos ki az autójából.

A hétvégi verseny remek példa volt erre, hiszen Hamilton végül azzal nyert, hogy a futam utolsó harmadára friss gumikat rakatott fel, miközben riválisai közül Fernando Alonso inkább kockáztatott, és pályán maradt a használt abroncsokkal, Vettel pedig késlekedett a cserével.

– Néha kockáztatnod kell ahhoz, hogy nyerni tudj – mondta a ferraris Alonso. – Sajnos ez most nem jött be, a McLaren jobbat húzott, ám egy percig sem hibáztatom ezért a csapatomat.

– Utólag már könnyű okosnak lenni. A Forma–1-ben menet közben, másodpercek alatt kell dönteni, s ettől függ a versenyed. Ez egy ilyen játék – elmélkedett Vettel. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.