Az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kap a body positivity, testpozitív mozgalom, és a „fogadd el a tested úgy ahogy van” hozzáállás. De nem szabad egyenlőségjelet tennünk a tökéletlenség szépsége és a káros életmód között.
A body positivity törekvés nem újkeletű, a szépségideállal és a társadalom által elvárt, normatív megjelenéssel kapcsolatban már a 19. század vége óta megjelentek tiltakozó mozgalmak. Az utóbbi időben azonban a „testpozitivitás” (angolul body positivity) mozgalom egy erőteljes civil fórummá és aktivizmussá nőtte ki magát, mely azt vallja, hogy minden test egyenrangú, nemtől, kortól, bőrszíntől és testsúlytól függetlenül. Jól hangzik, hogy akkor is fogadjuk el önmagunkat, ha túlsúlyosak vagyunk, ám ennek, ha nem vagyunk szerencsések, az egészségünk lehet az ára. A Goodwill Pharma 1997-ben alakult, 100%-ban magyar vállalkozásnak fontos küldetése, hogy a túlsúly ellen felvegye a harcot.
Az egészség márkája
Szegedi orvos házaspárként határozták el, hogy kiváló minőségű, gyógyító hatású termékek fejlesztésével és széles körű közvetítésével szeretnék támogatni az arra rászorulók egészségét. Vállalatuk nevében a goodwill szó jelentése többszörös tartalommal bír: képviseli a jó egészséget, a jóakaratot, emellett értéket jelent, melynek szellemében cselekszünk. Az évek során jó hírnevet szereztek a szakma és a vásárlók körében, a Goodwill Pharmára mint kiváló márkára tekintenek. A jobb életminőség megteremtése a vállakolzás célja.
Önmagunk elfogadása nem zárja ki a fejlődést
A testpozitív mozgalom alapvető célja, hogy megkérdőjelezze a testtel kapcsolatos irreális ideálokat, és erősítse az önelfogadást, az önértékelést, továbbá segítsen elérni az önszeretetet. A mozgalom mindenkit támogat, aki kívül esik a szépségnormákon és a trendtől eltérő konfekciómérettel rendelkezik. A lényeg, hogy soha ne érezzük rosszul magunkat csupán azért, mert itt-ott felszaladt pár kiló, eláll a fülünk, ferde az orrunk vagy narancsbőrös a combunk. Fogadjuk el önmagunkat, és ne akarjunk mindenáron drasztikusan megváltozni. De lehetőségeinkhez mérten tegyünk azért, hogy fittebbek legyünk, és elinduljunk egy boldogabb, egészségesebb élet felé.
A testpozitivitás árnyoldala
A magyar lakosság nagyon nagy százaléka küzd túlsúllyal. Az elhízás következtében számos krónikus – különösen a szív- és érrendszeri betegségek, a 2-es típusú cukorbetegség, az obstruktív alvási apnoe, egyes rákbetegségek, a csont-ízületi gyulladás, asztma – betegség kialakulásának esélye megnő. A body positivity mozgalom talán egyik legnagyobb problémája, hogy nem hívja fel a figyelmet arra, hogy a testsúly nem csupán egy esztétikai tényező, amivel meg kell barátkoznia az embernek, hanem komoly egészségügyi kockázatot is rejthet magában a testsúly növekedése.
A túlsúly ellen tenni kell!
Mint mindenben itt is rendkívül fontos az egyensúly. A szegedi székhelyű gyógyszeripari cég, a Goodwill Pharma, 26 éve azt a küldetést választotta, hogy a páciensek igényeinek megfelelő gyógyszerek mellett vitaminokat, étrend-kiegészítőket gyártanak, ami valóban megoldásként szolgál problémáikra.
„A K7-24 több mint egy étrend-kiegészítő, ez egy koncepció és csupán az út eleje mind a cégünk számára, mind a vásárlóinknak. A termékünk professzionális támogatást kíván biztosítani mindenkinek, aki a túlsúly démonjával küzd, és aki elérkezettnek látja az időt, hogy tegyen valamit az egészsége megőrzéséért, azzal, hogy lead jó néhány kilót. A fogyás fejben dől el, de a kísértés a gyomorban kezdődik. Az énkép átalakulása egy idegrendszeri folyamat, amely a neuron kapcsolatok újrahangolását is megkívánja. Ez egy hosszú és nagyon kemény út, mely tele van kísértéssel.” - tette hozzá Dr. Jójárt Ferenc, a Goodwill Pharma alapító tulajdonosa.
Belső hajtóerő nélkül nem megy
Csodaszer nincs, ennek fejben kell eldőlnie, mondják a szakemberek. De ha az elhatározás megvan, akkor viszont van segítség. A szegedi orvos házaspár nem hunyt szemet a túlsúlyban rejlő veszélyek felett, és egy orvoscsoporttal együttműködve egy forradalmian új diétatámogató programot dolgozott ki az életmódváltás megkönnyítésére.
Dr. Kardos Mária, a Goodwill Pharma kommunikációs igazgatója megállíthatatlan a jobb életminőség megteremtése érdekében. Nagyszabású show-műsor keretében mutatták be a gyógyászati szakma és a minőségi életmód mellett kommunikáló média képviselőinek legújabb, a jó életminőséget támogató rendszerüket.
A Goodwill Pharma elindult egy olyan irányba, amivel igyekszik helyes iránymutatást adni a hosszútávú egészséges élethez. Az étrend-kiegészítők világában egészségmegőrzés és megelőzés van. A legtöbben akkor nyúlnak ezekhez a termékekhez mégis, amikor már valamilyen baj bekövetkezett és segíteni kell valahogy. A megelőzés, a gyógyulás a táplálkozással kezdődik. Ebben nyújt segítséget az új termékcsoport.
A K7-24 támogatja a fogyókúrádat
A termék vizuális megjelenésére is különös gondot fordítottak. Erre a feladatra Jason Brooks díjnyertes divat- és életstílus illusztrátort kérték fel. A művész tervezte a K7-24 arculatát. A termék egy idealizált állapotot sugall, amely tudjuk, nem feltétlenül cél mindenki számára, de inspirálja azt a gondolatot, hogy igenis sikerülhet.
A K7-24 termék és a brand egy koncepció és egy önálló védjegy is egyúttal, amely most még csak egy konkrét kezdőcsomagot jelent, de később ki fog egészülni még az életmódváltást segítő további termékekkel. - folytatta Dr. Kardos Mária.
A cég neve, Goodwill Pharma magában hordozza a küldetést, mely szerint minél több embernek kívánnak jóakaratuk (goodwill) által kifejlesztett termékeiket eljuttatni. Másrészt a pharma szó tükrözi a gyógyszeripar precizitását, rendkívüli szigorúságát és önmérsékletét a hamis ígéretekkel szemben. Orvosként képviselik a hippokratészi értékrendet termékeiken keresztül. A goodwill üzleti értéket is jelent, ezért léptek ki a tőzsdére, hogy azok, akik azonosulni tudnak értékrendükkel később befektetőkké is válhassanak cégükben.
A termékről bővebb információ: www.k7-24.com