Sokaknak tökéletes megoldást is nyújthat a 4 évszakos abroncs, de van olyan helyzet amikor nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Magyarországon a legelfogadottabb a télen téli és nyáron a nyári abroncs használata. Azonban sokan már évek óta mégis a 4 évszakos abroncsokat használják. Természetesen, ha rosszul kalkulálnak, akkor nagyobb havazások esetén hatalmas dugót okozhatnak, de valljuk be, erre az utóbbi években nem nagyon volt még esély sem. A 4 évszakos gumik tekintetében nagy változások voltak az elmúlt években, hiszen a gyárak folyamatosan dobták piacra az újabb és újabb 4 évszakos gumikat. Mielőtt vásárlásra adnánk a fejünket érdemes pár tesztet áttekinteni, ilyen például a német Autobild tesztje.
2021-ben az Autobild két méretben is összehasonlította a 4 évszakos gumikat. Az Autobild két lépcsős tesztet végez, azaz első körben a fékutat mérik, és ha itt nem teljesít megfelelően az adott abroncs akkor a második körbe már nem juthat tovább. Az Autobild a finnországi Ivalóban végzi tesztjeit. Az Ivalóban megtalálható tesztcsarnokban téli körülményeket biztosítanak a tesztek elvégzéséhez. Amennyiben az abroncsok nyári tesztelése zajlik, akkor arra Németországban Papenburgban kerül sor, de az Ausztriai Wachauringen is tesztelhetnek.
Az egyik tesztelt méret a 255/50 R 17 abroncs, amely általában a középkategóriás modellek abroncsa. Első körben 32 abroncsot teszteltek, de ebből 16 jutott csak tovább. Talán az első 4 helyen végzett abroncsot érdemes kiemelni. Az Autobild példás, jó vagy közepes értékelést adott a 4 évszakos abroncsokra. Összesen 2 példás abroncs volt, ez a Goodyear Vector 4Seasons Gen3, valamint a Continental AllSeason Contact lett.
A Goodyear abroncsa minden időjárási körülmény között tökéletesen teljesített, emellett igazán rövid fékúttal és kiemelkedően jó aquaplaning teszttel büszkélkedhetett. A Continental abroncsa kiegyensúlyozottságról tett tanúbizonyságot és az aquaplaning teszten a legjobbként végzett.
A Continentalnak azonban erős hátránya, hogy nagyon drága abroncs. Jó értékelést a Hankook Kinergy 4S2 abroncsa ért el, amely száraz és nedves úton jól kezelhetővé tette a tesztautót és rövidnek bizonyult a fékútja havon és vizes aszfalton is. Negyedik helyen a Vredestein Quatrac Pro abroncsa végzett, amely a nedves úton bizonyult jobbnak. A Vredestein abroncsának egy nagyon nagy hátránya van, hogy nagyon gyorsan kopik.
A 215/65 R17 abroncsok tesztelése során, amelyeket leginkább hobbiterepjáróknál használnak a legjobbnak a Hankook Kinergy 4S2 X bizonyult, amelyet a többi négyévszakos abronccsal együtt egy Volkswagen Tiguanon teszteltek. Itt az első körös szűrést el is halasztották, hiszen összesen 10 abroncs tesztelését végezték el.
A Hankook abroncsa minden időjárási körülmény között tarolt és precízen kormányozható volt száraz és nedves aszfalton egyaránt. Jó minősítést a Michelin CrossClimate2 abroncsa érte el és a harmadik helyezett pedig a Goodyear Vector 4Seasons Gen3 SUV abroncsa lett. Az első 3 helyezett után közepes osztályzatot több gyártó is kapott, de a kínai Imperial All Season Driver abroncs nem ajánlott értékelést kapott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.