Manapság már az utolsó vegyesboltnak is van Facebook-oldala, pláne a hírességeknek és a közéleti szereplőknek. A Hír TV műsorvezetőjeként így M. Kovács Róbertnek munkaköri kötelessége követni a közösségi médiát.
„A közéleti történések jelentős része áttevődött a közösségi médiába, így nekem mindent és mindenkit követnem kell, aki szóba jöhet szereplőként vagy témaként a műsorban” – kezdte a hot! magazinnak M. Kovács Róbert újságíró. „Reggel is azzal kezdem, hogy átlapozom a fontosabb politikai szereplők odalait. Tulajdonképpen a közösségimédia-fogyasztásom lefedi az egész napomat” – tette hozzá.
Emellett arra is figyelnie kell, hogy a család fiatalabb tagjai hogyan és mivel találkoznak, miközben a telefonjukat bújják.
„Ez egy szélmalomharc, nem lehet a gyerekeket minden tartalomtól távol tartani.”
Van egy korhatár, ami alatt szerintem nem szabad engedni a gyereknek a közösségimédia-használatot. Az biztos, hogy 14 éves kor alatt még a szülő szűrheti, hogy milyen tartalommal találkozhat a gyerek, de szerintem fontosabb idejekorán elmagyarázni, mi jöhet vele szembe, és mennyire szabad azt komolyan venni.
„Hiszen például a mesterséges intelligenciával készült videóknál a legnagyobb ökörség is valóságnak tűnhet!” – fejtette ki az édesapa.
A közösségi média jelentősége tehát megkérdőjelezhetetlen, így Róbert és kollégái az ott megjelenő tartalmakat elemzik hétköznap esténként a Hír TV Monitor című műsorában.
„Egy érintőképernyővel dolgozom, ami egyedi megoldás a hazai, közéleti hírekkel foglalkozó médiában; korábban csak sportműsorokban használták elemzéshez. Lekövetjük a politikai kommunikációt: az egyre inkább a közösségimédia-tartalmakba, főleg videókba tevődik át, mi pedig megmutatjuk ezeket. Szeretem behozni az iróniát, akár a gúnyt is a közéleti beszélgetésekbe, így akár mém jellegű tartalmak is bekerülhetnek az adásba. Viszont meg kell találni a határt a behozott posztoknál, mert egy fake newsba nem illik senkinek beleszaladni” – mondta a Hír TV képernyőse.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.