Annak érdekében, hogy Milánó lassan újrainduló életét ne bénítsa meg a tömegközlekedést kerülő autósok áradata, az önkormányzat bemutatott egy ambiciózus tervet, melynek a neve Strade Aperte (Nyitott utcák).
Az ötlet lényege, hogy a nyár folyamán 35 kilométernyi utcát alakítanak át új, vagy a korábbinál szélesebb és kényelmesebb kerékpárutak kiépítésével, a járdák kiszélesítésével, új sétálóövezetek kijelölésével, számos helyen 30 kilométeres sebességkorlátozás bevezetésével és olyan utcák kialakításával, ahol a kerékpárosok és a gyalogosok élveznek elsőbbséget.
A város főpolgármester-helyettese szerint a tömegközlekedési eszközök egy jó ideig nem szállíthatnak ugyanannyi utast, mint korábban, ezért elkerülhetetlenek a radikális változtatások - olvasható az MTI hírében.
További intézkedésekként a lakónegyedekben olyan biciklis vagy gyalogos elsőbbségi zónákat alakítanak ki, ahol a gépjárművek legfeljebb 15-20 kilométeres sebességgel haladhatnának. Bővítik a rakodásra kijelölt területeket is, számítva arra, hogy az egyéni autósközlekedés korlátozásával növekedni fog az igény a házhozszállításra. A közeljövőben ténylegesen korlátozzák majd az utasok számát a tömegközlekedési eszközökön, a megállókban, metróállomásokon pedig a távolságtartást segítő jeleket festenek fel
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.