Az Accor csatlakozik az ENSZ Global Tourism Plastics Initiative programjához, és 2022 végéig összes szállodájában kivonja az egyszer használatos műanyagból készült eszközöket. Ezzel csökkenti a környezetterhelést, hozzájárulva az óceánok és a természet műanyagszennyezése elleni küzdelemhez - derül ki a cég sajtóközleményéből.
Az Accor évente 120 millió vendéget fogad, és több mint 200 millió fogást szolgál fel. Felelős vállalati polgárként 25 éve fenntartható fejlődést támogató programja alapján dolgozik. A már korábbi elkötelezettség részeként szinte teljesen megszüntette például a műanyag szívószálak, keverők és fülpiszkálók használatát. A jelenlegi vállalás az alábbi újdonságokat tartalmazza:
A szállodák már most is tesznek azért, hogy csökkentsék az évente több mint 200 millió egyszer használatos műanyageszköz használatát, és fenntartható alternatívákkal már eddig is hatékony megoldásokat vezettek be:
Az Accor 94%-a teljesen mellőzi a szívószálak, fülpiszkálók és keverők használatát. A hátralévő 6% (főleg Kínában) 2020 március végéig követi a példát.
Az ibis szállodák 89%-a (2087 hotel) adagolókat használ a kozmetikai szereknél, például samponoknál. Az Accor ibis családi szállodái Latin-Amerikában még idén követni fogják a kezdeményezést.
A Fairmont új építési és felújítási szabványokat használ, a vendégszobákat például víztisztító csapokkal szerelik fel, mellőzve a palackozott vizet.
A csoport új márkája, a vendégek igényeihez igazítva létrehozott Greet DNS-ének része a műanyagmentesség.
A reggelizéshez egyáltalán nem használ eldobható műanyagot, és újrahasználható edényeket vezetett be a vajhoz és a lekvárhoz.
Emellett a szobákban és a szálloda további területein sincs eldobható műanyag. Az Accor idén Európában tíz új Greet szállodát tervez nyitni.
Számos Accor szálloda – például a Novotel Paris les Halles, a Novotel Yangon Max Myanmar, a Sofitel Bogota, számos szálloda Bali és Lombok területén Indonéziában, illetve az ibis Styles Sao Paulo Anhem – egyedi döntésekkel segíti az egyszer használatos műanyagoktól mentes cél elérését.
Az Accor egyik fő célja – a környezeti hatás csökkentése és a műanyag-alternatívák népszerűsítése mellett – a globális közgondolkodás pozitív megváltoztatása a 3R logikával: Reduce (csökkenteni), Re-use (újrahasználni), Recycle (újrahasznosítani). A csoport központja koordninálja a legjobb példák alkalmazását, a szállodák pedig elindítják a saját helyi kezdeményezéseiket.