A Mastercard minden évben elkészíti a legnépszerűbb városi úticélokat tartalmazó felmérését, mely világszerte 200 várost értékel a turizmus szempontjából – számol be róla az AFAR magazin.
2018-ban a győztes nem más, mint Bangkok lett 22,78 millió látogatóval, akiknek nagy része Kínából, Japánból, Dél-Koreából, Indiából és az Egyesült Királyságból érkezett. A dobogó második és harmadik helyére Párizs és London került, majd Dubaj és Szingapúr következik. Az Egyesült Államokból csak New York került a top tízbe, míg a listát az ázsiai, csendes-óceáni régió helyszínei uralják. Ennek egyik oka a Kínából érkező turisták növekvő száma.
A lista, melyet a cég 2009 óta minden évben elkészít, nemcsak az ottalvó utasok számát méri fel, hanem azt is, hogy mennyit költenek. Az utazók pedig a legtöbb pénzt talán nem meglepő módon Dubajban adták ki a kezükből, méghozzá átlagosan napi 553 dollárt, ami évi 30,82 milliárdot jelent. Ezzel szemben Bangkokban a turisták mindössze 184 dollárt költöttek naponta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.