A Mastercard minden évben elkészíti a legnépszerűbb városi úticélokat tartalmazó felmérését, mely világszerte 200 várost értékel a turizmus szempontjából – számol be róla az AFAR magazin.
2018-ban a győztes nem más, mint Bangkok lett 22,78 millió látogatóval, akiknek nagy része Kínából, Japánból, Dél-Koreából, Indiából és az Egyesült Királyságból érkezett. A dobogó második és harmadik helyére Párizs és London került, majd Dubaj és Szingapúr következik. Az Egyesült Államokból csak New York került a top tízbe, míg a listát az ázsiai, csendes-óceáni régió helyszínei uralják. Ennek egyik oka a Kínából érkező turisták növekvő száma.
A lista, melyet a cég 2009 óta minden évben elkészít, nemcsak az ottalvó utasok számát méri fel, hanem azt is, hogy mennyit költenek. Az utazók pedig a legtöbb pénzt talán nem meglepő módon Dubajban adták ki a kezükből, méghozzá átlagosan napi 553 dollárt, ami évi 30,82 milliárdot jelent. Ezzel szemben Bangkokban a turisták mindössze 184 dollárt költöttek naponta.