Milánó légszűrő parkokat kreál a pályaudvaraiból

környezetvédelem
PUBLIKÁLÁS: 2019. május 03. 11:45

Budapesten is régóta gondolkodnak azon a várostervezők, mit lehetne kezdeni a nagy pályaudvarokkal, amik nagyon értékes, sokszor belvárosi területeket foglalnak, ráadásul nem épp környezetbarát létesítmények. Évről évre felmerül a Déli pályaudvar megszüntetésének vagy befedésének, vagy épp Rákosrendező rendezésének a terve is. Milánó sincs ezzel másképp.

A Dezeen nevű dizájnoldal ír arról, hogy két milánói teherpályaudvar helyére álmodott csodaszép parkot az OMA és a Laboratorio Permanente Agenti Climatici nevű projektje. A Scalo Farini és a Scalo San Cristoforo állomások vágányhálózatának helyét méretes parkok vennék át, amik egyfajta ökológiai szűrőként tisztítanák a szennyezett nagyváros levegőjét.

A 468 ezer négyzetméteres Farini pályaudvar egy nagy zöld zónává válna, míg a 140 ezer négyzetméteres San Cristoforo kék zónává, mivel egy víziút folyna keresztül rajta. A zöld zóna a délnyugati szeleket felhasználva tisztítaná és hűtené a levegőt, a kék zóna pedig a talajvizet tenné tisztábbá.

Az egyik pályaudvar helyén vízfolyás és park lenne Milánóban a tervek szerint. Forrás: OMA és Laboratorio Permanente

Az egyik ötletgazda, Ippolito Pestellini Laparelli szerint a városok értéke már nem a tégla, nem az épített környezet, hanem azok a klimatikus körülmények, amiket biztosítani tudnak lakosaiknak. Milánó élen jár a város élhetővé tételében, és ebben a fenti két szervezet is partner. Az ő bevonásukkal tervezik a város első bringás sztrádáját, egy új villamosvonalat, metróállomásokat és hidakat. És persze cél a lepusztult külvárosi területek megújítása, ebbe illenek majd a pályaudvarok is.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.