Norvégiában vakon van a Google Térkép

szikla
PUBLIKÁLÁS: 2017. május 10. 15:18
Norvégiában vakon van a Google Térkép

A Google Térkép rossz helyre irányítja a látogatókat Norvégiában – írja a Travel Pulse a New York Post-ra hivatkozva. Pedig olyan sok mindenre jó: visszatalál az autóhoz, ha mi nem, és könnyebbé teszi a találkákat is, csak hogy kettőt említsünk.

Fossmork jó hely, de közel sem annyira menő, mint Preikestolen, ahová tódulnának a turisták. A feltételes mód ez esetben nem túlzás, mert ha a Google Térképre hagyatkoznak, akkor hamarosan a népszerű látványosságtól harminc kilométerre vakarhatják a fejüket. Ugyanitt a helyiek a dühtől lila arccal világosítják fel őket, hogy ők is rossz helyre jöttek – mint az a másik tíz busz vagy autó, amelyet épp az imént igazítottak útba. Vagy nem: a turisták nagy részével ugyanis nem beszélnek közös nyelvet. Pedig állítólag Norvégia a világ legboldogabb országa: valószínűleg csak a fossmorkiak rontották a statisztikát.

Egyértelműen egy olyan hely, ahová sokan szeretnének eljutni: Preikestolen sziklája Fotó: fakepeterpan / Flickr.com Forrás: Travelo

A nagyobbik gond, hogy a képekről világszerte ismert szikla a fjordnak pont a másik oldalán fekszik, mint ahová a Google a gyanútlan turistát viszi, tehát nem kis utat kell megtenni azért, hogy helyrehozzák a hibát. A New York Post vette a fáradtságot, és visszajelzést kért a Google-től a dologról. Azt a választ kapták, miszerint „minden felhasználónak rendelkezésére áll a felület, ahol az esetlegesen észlelt hibát bejelentheti."

Talán a legegyszerűbb, ha Fossmork lakói letöltenek néhány (nem Google-alapú) fordítóprogramot, és beruháznak egy komolyabb látcsőbe. Abba pillantva ugyanis nagyszerűen meg tudják majd mutatni a látogatóknak, hol is van a keresett szikla.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.