A bővítés 600 millió euróba kerül és ütemterv szerint halad. Az új megállók pontosan úgy fognak kinézni, mint a negyven évvel ezelőttiek - olvasható a szerkesztőségünkbe érkezett, Bécs külképviseletét ellátó cég közleményében.
Az U1-es metró legrégebbi szakaszát 1978. február 25-én adták át, a Karlsplatz-ot és a Reumannplatz-ot kötötte össze. Ez volt Bécs első igazi földalatti vasútvonala, ugyanis Heiligenstadt és a Friedensbrücke között 1976 óta már közlekedtek ugyan metrószerelvények, de a földfelszín felett.
Ha azonban befejeződik az U1 bővítése, akkor az összesen 19,2 kilométeres pályaszakaszával ez lesz Bécs leghosszabb metróvonala. Az U1-es metró bővítése 2012 nyarán kezdődött, a vonal összesen öt új állomást kap, és 4,6 kilométerrel lesz hosszabb. A beruházás legnagyobb nyertese az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten mintegy ötvenezer lakosa lesz, akik 15 perc alatt érhetnek be a végállomásról, Oberlaatól a belvárosba.
Az új szakasz tesztelése áprilisban kezdődött, a próbautak során állapítják meg, hogy hol, mekkora sebességgel haladhatnak a szerelvények, de közben ellenőrzik az egész forgalomirányító rendszert is. Ha minden a terv szerint halad, akkor az első, utasokkal teli szerelvények szeptember 2-án közlekedhetnek az új végállomásig, Oberlaaig.
A pálya tesztelésével párhuzamosan dolgoznak az új megállók kialakításán is, amelyek kívül-belül pontosan úgy fognak kinézni, mint a vonal többi, csaknem negyven évvel ezelőtt készült metróállomása. Az egységes dizájn az utasok könnyebb tájékozódását szolgálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.