
A királynő felavatta a metró legújabb, S7-es szerelvényét, és Fülöp herceggel együtt megnézték az állomásra beállított 1892-es, fából készült metrókocsit, mely a legrégebbi, most is üzemelő szerelvény. Az antik kocsit sokáig szerszámoskamrának használták, mígnem 1974-ben felújították.
A terhes Katalin hercegnőt külön meglepetéssel várták a londoni közlekedési vállalat munkatársai: egy "Baba a fedélzeten" jelvénnyel. A nagy fehér jelvényt a közlekedési vállalat ingyenesen biztosítja a terhes nők számára, hogy így könnyebben kapjanak helyet a metrón. Gyakran ugyanis azért nem merik átadni – különösen a férfiak – helyüket, mert nem tudják eldönteni, terhes-e az előttük álldogáló pocakos hölgy. Katalin elárulta, hogy míg hozzá nem ment Vilmos herceghez, rendszeresen járt metróval.
II. Erzsébet is régi utasa a közlekedési vállalatnak: először 13 évesen, 1938-ban szállt fel a földalattira húgával, Margit hercegnővel és nevelőnőjükkel. A királynő az évforduló alkalmából egy egyedi gyártású Oyster elektronikus jegypénztárcát kapott.
A Baker Street-i megálló a világ legelső metróvonalán található, a Paddington és Farringdon közötti szakaszt 1863 január 9-én nyitották meg.
Mint már írtuk, a jubileumot gőzmozdony vontatta nosztalgiajárattal ünnepli a londoni közlekedési vállalat. A földalatti gőzvasút idén számos helyen végigfüstölög majd, így a Buckinghamshire-i Railway Centre jubileumi programjaiban is szerepel, áprilisban és októberben pedig a londoni közlekedési múzeum actoni depójában lehet megnézni a gőzmozdonyt és felújított kocsiját. A részletes menetrend a közlekedési múzeum weboldalán található.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.