Érkezés száz kilométerrel a cél mellé

repülés
PUBLIKÁLÁS: 2012. május 30. 10:35
Önnel is volt már úgy, hogy érkezés után egy zsúfolt buszon zötykölődve jött rá, hogy a reptér, ahová megérkezett, embertelenül messze van a célállomástól? Összegyűjtöttük, milyen távolságokra esnek a fapados repterek a tényleges városoktól. Barcelonától például Girona 94 kilométer, de Stansted is bő 60 km London belvárosától.

Pakolás, majdnem kifelejtett dolgok bőröndbe tuszkolása, idegbeteg rohanás a reptérre, felszállás, leszállás... És a kényelmes megérkezés helyett még zötykölődés a buszon órákig az áhított úti célig. Ezt jelenti fapadossal várost látogatni a legtöbb esetben. A low-cost légitársaságok ugyanis többnyire a másodlagos reptereket használják a városokhoz valóban közel fekvők helyett, mert így tudják a költségeiket a lehető legalacsonyabban tartani.

Ezzel nincs is baj. Azzal viszont van, hogy a repterek nevéből kiindulva az egyszeri utazó azt gondolná, hogy legalább az adott célpont közelében fog landolni. Stockholm-Skavsta közel száz kilométeres távolsága a svéd fővárostól például nem nevezhető annyira közelinek.

A leginkább félrevezető nevű repterek

Memmingen-München – 112 km-re Münchentől
Frankfurt-Hahn – 110 km-re Frankfurttól
Stockholm-Skavsta – 95 km-re Stockholmtól
Barcelona Girona – 94 km-re Barcelonától
Paris Beauvais – 88 km-re Párizstól
Düsseldorf Weeze – 80 km-re Düsseldorftól
Forlí Bologna – 76 km-re Bolognától
Hamburg Lubeck – 72 km-re Hamburgtól
Oslo Rygge – 66 km-re Oslótól
Miánó Bergamo – 65 km-re Milánótól
Brüsszel Charleroi – 63 km-re Brüsszeltől
London Stansted – 60 km-re Londontól

De az sem túl mókás, amikor körülbelül ugyanannyi időt buszozik az ember Milánó és Bergamo között, mint amennyit előtte repült. Meglepő egyébként, hogy Milánó saját reptere, a Malpensa sincsen túl közel, innen is 50 kilométert kell utazni a belvárosig.

A Travelo ezért összegyűjtötte azoknak a reptereknek a listáját, amiket nagy jóindulattal sem neveznénk az adott város légikikötőjének, és azokat is, amik tényleg ott tesznek le, ahol a nevük alapján várnánk. A két lista összeállításához a két nagy rivális fapados, vagyis a Wizz Air és a Ryanair célpontjait vizsgáltuk meg. A repterek és belvárosok távolságának összehasonlításában a Google Maps volt a barátunk.

A Budapestről induló fapados kínálatból a legrosszabbul akkor járunk, ha kis naivan úgy gondoljuk, hogy Memmingen-Münchenbe, Frankfurt Hahnba, vagy Stockholm-Skavstára szóló jegyünkkel közel kerülünk az áhított városhoz.

Fotó: Wikipedia Commons
Fotó: Wikipedia Commons
Fotó: Wikipedia Commons
Fotó: Wikipedia Commons
Fotó: Wikipedia Commons
Fotó: Wikipedia Commons
Fotó: Wikipedia Commons
Fotó: Wikipedia Commons
Fotó:Northfoto

Ezzel szemben szinte a város közepén tesz le a pisai, a cataniai vagy az eindhoveni járat. Persze ez utóbbi erősen csalóka, hiszen hiába van Eindhoven városközontjától csak 8 kilométerre, sok kispénzű turista Amszterdam fapados repterének használja az eindhovenit, így viszont még 121 kilométernyi vonatozást is nyugodtan hozzá lehet számolni a túrához.

Itt azt kapja, amire számít

Pisa – 4,4 km-re Pisától
Catania Fontanarossa – 6 km-re Cataniától
Varsó Chopin – 9 km-re Varsótól
Nápoly – 9 km-re Nápolytól
Bukarest H. Coanda – 10 km-re Bukaresttől
Szófia Terminál 1 - 10 km-re Szófiától
Malaga – 11 km-re Malagától
Róma Ciampino – 12 km-re Rómától

Általánosságban azt mondhatjuk, hogy minél nagyobb és népszerűbb az adott város, annál messzebb vannak tőle a fapados repterek. Egyetlen kivétellel: ez a római Fiumicino, ahová a legtöbb full service gép repül. Ez a légikikötő messzebb van a belvárostól (40 km) mint a lesajnált, fapadosnak nevezett Ciampino, ami csak körülbelül 12 kilométerre van.

Persze, ha az ember öt-hatezer forintért megússza az utat irányonként az adott fapados repérre, miért is repülne a közelebbi, fő légikiktőbe ennek sokszorosáért? Mi sem arra bíztatjuk Önöket, hogy ezeknek az adatoknak a tudtában többet ne induljanak fapadossal útnak. Egyszerűen csak jó előre tájékozódni, és nem helyben rádöbbenni és anyázni amiatt, hogy még hosszú órákat kell tömegközlekedéssel araszolni, mire végre megpillantjuk a belvárost.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.